Ella_Bella_Snupperella Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Velkommen skal du være i tråden: "Solskinnssnuppa'er med babylyst" Her startes det hver mandag en ny tråd, med - uke ... - bakom navnet slik at vi alle kan følge med på de nyeste innslagene! Målet med tråden er at vi kan samle en gjeng solskinnsjenter med babylyst som likevel må vente til "tiden er inne". Her går det kanskje å finne noen venner å bære med seg videre??? Kanskje vi etter hvert ordne treff så vi kan sette fjes på våre nick (om det ikke hadde vært skummelt!?!) Håpet er at vi uansett kan dele ventetiden sammen og prate om litt løst og fast - det trenger ikke bare være babyprat (men her kan du komme med det i bøtter og spann også!) - bekymringer, gledesnyheter, filmer man bare må se, en kafé som er verdt å besøke, morsomme historier, hverdagshistorier - samme hva det skulle bli... Bare kom med! Her får du utløp for hva det måtte være du trenger å si, og svar får du nok i mengder! Et par ønsker: - Vennligst bruk nicket deres i innleggene (da vet vi hvem vi svarer, hvem som er med og hvem vi skal takke for trøsten/latteren/tårene) - Ikke kritiser, henge ut eller avslå her inne er dere snill (det sitter ekte mennesker bakom disse nick'ene som kanskje blir knust av det du lett hiver ut i sinne eller frustrasjon) - Vennligst bruk det siste innlegget å svare på - systemet lager fort rot hvis du klikker på andre innslag... Hvis du vil referere til et tidligere innslag - bruk nicket på personen og gjerne kopiere deler av det du ønsker å svare på. Hittil har vi samlet en god gjeng solskinnssnuppa'er: Maggimor, 23, Drammen (Æ) *MIAMI*, 23, Oslo (Æ) Barnkanskje? 28, Oslo LittleMermaid, 29, ... Dekita, 22, Trøndelag (Æ - Gravid!) Rosered, 23, Skedsmokorset (Æ) *siv*, 23, Haugesund Bellababy, 26, Oslo Kathrine, 20, Porsgrunn TauZa, 23, Ålesund Sagasol, 24, Bergen Rafi, 28, Bodø (Æ) Delfinen1, 23, På flyttefot Brina86, 21, Bergen Mali83, 24, Nordvestlandet Volcano, 25, Hordaland Bebis*2008?, 25, Nordland Bare Ine, 25, Bergen Sommerspire08, 19, ... De av dere med (Æ) bakom navnet er blitt "Æresmedlemer" fordi dere alt er blitt offisielt prøvere! Men siden dere liker så godt å være her inne, og siden vi andre som ennå må vente litt, liker så godt å ha dere her - da er dere Æresmedlem blitt! Håper dere forteller MASSE om hvordan dere har det så vi andre kan ta del i gleden! Til dere andre som skulle kikke innom tråden - flere kan vi bli, så ikke vær redd for å hoppe inn - her er det plass til mange! Hvis dere har lyst, kan dere svare på disse spørsmålene (slik vi andre har gjort) eller skrive litt fritt om dere selv! Så vet vi litt mer om hvem du er vettu! Navn (bare hvis du har lyst): Bosted: Alder (din og kjærestens): Yrke/utdanning (din og kjærestens): Hvor lenge har dere vært sammen: Interesser: Sivilistatus: Barn fra før (hvor mange, barnas alder): Hvor mange barn ønsker du/dere: Når har dere "planlagt" å bli gravide: Navn hvis det blir gutt: Navn hvis det blir jente: Ellers ønsker jeg samtlige en Solskinnsklem for uke 27!
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #2 Skrevet 3. juli 2007 Hei hei jenter! Da stikker jeg snart til USA! Holder på med den siste pakkingen og å finne frem pass og billetter og annet dill.... GLEDER MEG! Håper bare at været blir litt fint og at sikkerheten til flyene og ellers i landet er god! Er det normalt å være nervøs for terrortrøbbel i disse dager??? Skal se om jeg titter innom mens jeg er på tur - hvis ikke, er jeg tilbake om 3 uker og skal ta opp igjen tråden da! Håper dere får en super sommer her hjemme i Norge! Klemmer
Vesla89 - Er lei! Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Stikker meg inn her... (Så "frekk" er jeg da...=) Navn: Kommer litt senere! Bosted: Hedmark Alder: Jeg: 18, han: 17(18 senere i år) Yrke/utdanning: Skole, elektrikkerlærling Hvor lenge har dere vært sammen: 2 år og en dag i dag. Interesser: Barn, håndarbeid, lesing, PC, dyr + + Sivilistatus: Samboer (pendler mellom her og der, leter etter felles husrom) Barn fra før: Ingen. Hvor mange barn ønsker du/dere: Mellom 2 og 4 Når har dere "planlagt" å bli gravide: Ja! Navn hvis det blir gutt: Ikke enige. Jeg liker Alexander og Johannes Navn hvis det blir jente: Thea Kristine på første, Emma Therese på andre Det var det! Skal bare si det at jeg er utrolig lysten på barn tiltross for alderen! Venter bare på å få flytta ut!
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Joiner dere solskinnssnuppa'er jeg også :) Lyst til å bli litt bedre kjent med dere. Har vært inne her og lest før, men ikke skrevet noe ennå. Så da er det vel på tide at jeg presenterer meg selv også. Navn (bare hvis du har lyst): foreløpig holder jeg meg til kristka.. Bosted: trondheim Alder (din og kjærestens): snart 22 & snart 26 Yrke/utdanning (din og kjærestens): studenter begge to. psykologi og data. Hvor lenge har dere vært sammen: 1 1/2 år Interesser: barn!! ellers shopping, musikk, tv, cafébesøk med venner, film.. trives aller best foran tven med pcen i fanget, en kopp te og noe godt å spise asosial jeg?? neeeeida Sivilistatus: samboer Barn fra før (hvor mange, barnas alder): ingen.. Hvor mange barn ønsker du/dere: hvertfall 2. jeg ønsker meg 3 eller 4, så vi får se. har lyst på en stor familie. Når har dere "planlagt" å bli gravide: kanskje til høsten Navn hvis det blir gutt: vet ikke.. liker mye forskjellig Navn hvis det blir jente: har et favorittnavn, men vet ikke om sambo er enig.. det var litt om meg. gleder meg til å snakke mer med dere jenter noen flere fra trondheim her kanskje?
Rafi Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Stikker innom å sier hei jeg. Selv om jeg har gått over til å være prøver. Har hatt min første prøveperiode nå. Men ble ikke no klaff. Så til helga braker det løs igjen. Da er det bare å stå på og håpe at det blir full klaff. Håper dere kommer etter snart dere andre Ha en fortsatt fin sommer. Det skal jeg ha
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #6 Skrevet 4. juli 2007 Lykke til med neste pp da, Rafi Skal se den sitter snart. Heldig du er Ha en god sommer ja
Hera83 Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 Hei kristka! Ville bare ønske deg velkommen hit! Vi blir muligens prøvere sammen vi da. Er mange her som skal prøve til høsten.
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #8 Skrevet 4. juli 2007 Sniker inn en hilsen til de gode gamle og hilser pent på dere nye! Sånn er situasjonen min nå: 1. pp er nå på dag 34... Ingen mens og ingen positiv test heller... Så jeg får bare fortsette på den gode gamle tralten til noe skjer.. Enten det er det ene eller andre! Som rafi sier: håper dere kommer etter snart!
EnLitenPrins Skrevet 4. juli 2007 #9 Skrevet 4. juli 2007 Navn: Holder med nick så lenge Bosted: Møre Og Romsdal,uttafor Ålesund Alder: 19 og21! Yrke/utdanning: Gk tegning form og farge,Gk mekaniske Hvor lenge har dere vært sammen: 1 1/2 år Interesser: Venner,barn,fadderungen min,trene litt... Sivilistatus: Samboo Barn fra før: nej Hvor mange barn ønsker du/dere: 2 eller 3 Når har dere "planlagt" å bli gravide: hadde planer om i sept/okt...men blir kansje litt senere nå... Navn hvis det blir gutt: Navn hvis det blir jente:
Lotta med novembergutt Skrevet 4. juli 2007 #10 Skrevet 4. juli 2007 Får vel "melde meg på" her jeg også Er jo så lite liv på dette forumet her - men kan jo også skjønne det. Vi er jo bare på "venter'n" hele gjengen, ikke så alt for mye å dele erfaringer på enda:) Men koselig med en fellestråd! Navn (bare hvis du har lyst): Bosted:Sør for Sinsen Alder (din og kjærestens):26 + 32 Yrke/utdanning (din og kjærestens): Jeg er stundet, han er nettopp ferdig - skal søke jobb nå. Mastergrad i IT. Hvor lenge har dere vært sammen:3,5 år Interesser:Hus, hjem, hage, barn, venner, bøker, kafe, reise - og sikkert masse mer. Sivilistatus:Samboere Barn fra før (hvor mange, barnas alder):nei Hvor mange barn ønsker du/dere:3 Når har dere "planlagt" å bli gravide: Sept/Okt Navn hvis det blir gutt:Forandrer mening med navn hele tiden - godt vi har god tid:) Navn hvis det blir jente:
Hera83 Skrevet 4. juli 2007 #11 Skrevet 4. juli 2007 Heisann! Må bare fortelle om gårsdagen. Jeg og samboeren min har snakket endel om baby, men det er alltid jeg som har tatt det opp. I går begynte han å snakke om det av seg selv! Det var utrolig deilig at han også tenker på det og vil snakke om det. Han hadde mange spm som: "når blir termin hvis du blir gravid i midten av september", "hva er symptomene på graviditet" etc.. Veldig søt! Ellers pratet vi om navn, vogn osv. Det begynner å bli mer virkelig for meg også når jeg vet det ikke bare er jeg som tenker på det.
EnLitenPrins Skrevet 4. juli 2007 #12 Skrevet 4. juli 2007 åhhhh Så koselig da Er kjempegøy når sambo blir litt ivrig hehe Samboen min også har begynt litt sann hehe..kjempearti! Her har faktisk babysjuka hjemme hos oss minska litt.. Vet ikke hvorofor...Men vi har begynt å tenke på atte vi vil ha en ferietur til neste sommer kun vi 2...Før det blir baby Så da tror jeg kansje vi utsetter prøvinga til november/desember...Får se
*MiAMi* Skrevet 5. juli 2007 #13 Skrevet 5. juli 2007 God tur til USA Bellababy! Var kjempefint da vi var der. Sikkerheten er ganske så nazi, vil i allefall jeg si. De spurte meg om masse i sikkerhetssjekken. Måtte forklare hvorfor jeg hadde noen stempel fra Egypt i passet mitt, hvorfor jeg hadde vært i usa før etc etc. Vi hadde også en synlig Marshall på flyet. Det er jo betryggende da ) Ellers en liten oppdatering på vår babylaging (gjett om jeg gleder meg til å skrive dette ;o) Jeg er gravid! Når det er sagt, tør jeg ikke slippe jubelen helt løs. Har mistet en gang før, så vi prøver å roe ned stemningen litt fram til vi har vært hos lege etc. Noen som vet når det er vanlig å ta en legetime forresten? Er litt bekymret for at jeg mangler noen av symptomene da. Har ikke spes. ømme pupper (men det har jeg så og si aldri.. ikke ved mensen heller). Når det er sagt, er jeg veldig mye kvalm. Halsbrann. Har kun lyst på brødskive med God og mager leverpostei (ingen andre merker) og kylling og currysalat. Kommer vel mer etterhvert - hvis erten bestemmer seg for at den vil fortsette å vokse inni magen min. Ha en strålende torsdag alle sammen ) Her skal vi feire sambos bursdag. Stor klem fra meg.
her er jeg Skrevet 5. juli 2007 #14 Skrevet 5. juli 2007 Her er jeg...får jeg være med i leken!? Navn (bare hvis du har lyst): Her er jeg... Bosted: Oslo Alder (din og kjærestens): Jeg 28, han 34 Yrke/utdanning (din og kjærestens): Jeg: skoleleder, han: innen IT Hvor lenge har dere vært sammen: 9år Interesser: Sivilistatus: Gift Barn fra før (hvor mange, barnas alder): - Hvor mange barn ønsker du/dere: Jeg: 3, han:2 Når har dere "planlagt" å bli gravide: Begynner prøving i slutten av juli! Navn hvis det blir gutt: ? Navn hvis det blir jente: ? Have a nice day!!
Lotta med novembergutt Skrevet 5. juli 2007 #15 Skrevet 5. juli 2007 Oioioi - gratulerer så mye *MiAMi* Det skjedde fort:)
Dekita*2 prinsesser* Skrevet 5. juli 2007 #16 Skrevet 5. juli 2007 oi MiAMi...gratulerer:) jeg var til lege uka her..er nå 8 uker på vei...hvor langt er du på vei??
Saga Sol *6 mnd til prøving* Skrevet 5. juli 2007 #17 Skrevet 5. juli 2007 Gratulerer kjempe mye MIAMI;)
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 6. juli 2007 #18 Skrevet 6. juli 2007 Hei alle sammen, titter innom en tur for "old times sake". KOselig å se flere kjente her fortsatt Kjempekoselige å høre det klaffet så rask Miami- Masse lykke til videre, du er jo inne i en skikkelig spennende tid! Tvi tvi Og ellers ønsker jeg alle nye og gamle en riktig så god sommer. Måtte den snart komme for fullt her på østlandet også!!
♥Toni & baby girl♥ Skrevet 10. juli 2007 #19 Skrevet 10. juli 2007 Kan jeg slenge meg på her? Navn (bare hvis du har lyst): Bosted: Ski Alder (din og kjærestens): Jeg 21, han 23 Yrke/utdanning (din og kjærestens): Jeg: bhg assistent, han: kommune arbeider Hvor lenge har dere vært sammen: gift i 3 år Interesser: Sivilistatus: Gift Barn fra før (hvor mange, barnas alder): 1 gutt, han ble 2 i april Hvor mange barn ønsker du/dere: ikke helt sikre enda, men 3 kanskje? Når har dere "planlagt" å bli gravide: Begynner prøving i oktober! Navn hvis det blir gutt: Navn hvis det blir jente:
Vivera Skrevet 12. juli 2007 #21 Skrevet 12. juli 2007 Navn (bare hvis du har lyst): Vivera (nick) Bosted: Rogaland Alder (din og kjærestens): Jeg 29, han 34 Yrke/utdanning (din og kjærestens): Jeg: ingeniør, han: industriarbeider Hvor lenge har dere vært sammen: gift i 4 år Interesser: Sivilistatus: Gift Barn fra før (hvor mange, barnas alder): 1 gutt, han ble 2 i februar Hvor mange barn ønsker du/dere: 2 eller 3 Når har dere "planlagt" å bli gravide: Begynner prøving i august Navn hvis det blir gutt: Navn hvis det blir jente:
Vivera Skrevet 12. juli 2007 #22 Skrevet 12. juli 2007 Svarte litt feil på hvor lenge vi har vært sammen, så her er en oppdatering. Navn (bare hvis du har lyst): Vivera (nick) Bosted: Rogaland Alder (din og kjærestens): Jeg 29, han 34 Yrke/utdanning (din og kjærestens): Jeg: ingeniør, han: industriarbeider Hvor lenge har dere vært sammen: 9 år!! Interesser: Sivilistatus: Gift (i 4 år) Barn fra før (hvor mange, barnas alder): 1 gutt, han ble 2 i februar Hvor mange barn ønsker du/dere: 2 eller 3 Når har dere "planlagt" å bli gravide: Begynner prøving i august Navn hvis det blir gutt: Navn hvis det blir jente:
Saga Sol *6 mnd til prøving* Skrevet 12. juli 2007 #23 Skrevet 12. juli 2007 Heisann jenter. Mange nye her:) ønsker dere lykke til med babyplanlegging:) Bad news...... Samboern vurderer å g fra meg fordi han ikke ønsker flere barn:( Han som var enig å begynne å prøve i januar, og virket som han gledet seg okså, men nei..... han har trekkt seg. Og jeg som er sååå babysyk sitter igjen med knust drøm og fare for å miste 2 gutter jeg elsker over alt på jord. Samboern og sønnen hans. Akkurat nå er tilværelsen min helt knust.... fungerer ikke. Så jeg melder meg ut;( ønsker dere lykke til, jeg er kjempeglade på deres vegne;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå