Josefine_78 Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Er ny her inne men drister meg til å spørre siden jeg har sett det nevnt tidligere... Noen som har prøvd Progesta-Care kremen? Og i tilfelle... noen virkning/bivirkninger?? Sluttet på pillen i mai i fjor, uten noe resultat på spirefronten hittil, så har kommet frem til at jeg skal starte med å prøve Progesta-care, ikke så glad i å ta piller så vil drøye det inntil videre.
Miss Misantrop Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Kremen er brukt med god effekt. Vær obs på at eggløsning kan forsvinne, da kremen kan gi kroppen inntrykk av at eggløsning har inntruffet. Det kan også forekomme lokal hudirritasjon der påsmøring blir gjort. Litt variasjon i pris fra butikk til butikk, men i underkant av 500 kroner for en tube som varer opp til 3 mnd. Kremen smøres på områder med tynn hud og man bytter på hvor. Etter påvist graviditet skal man fortsette i 3 måneder. Økt sex lyst kan forekomme. Ps. Som du sikkert er klar over KAN p-piller henge igjen lenge i kroppen, de forskjellige merkene henger igjen forskjellig tid. Det er også individuellt fra kvinne til kvinne. Ca 6 måneders gjennomsnitt er det for et utvalg p-piller, For p-sprøyt er det 10 måneder i gjennomsnitt. (4 til 32 mnd.) http://www.khonsu.no/ProgestaCare.asp
Josefine_78 Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. juli 2007 Takker for svar Miss M. At eggløsningen kan forsvinne var ikke den helt tenkte effekten gitt... men men. Og er klar over at p-piller kan henge i lenge, men syns det har gått drøyt lang tid nå... men den som venter på noe godt osv.... jeg fortsetter å håpe!
2 fine små Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Hmm......naa ble jeg litt forvirret. Jeg har nettopp satt meg inn i dette med denne kremen, og det er vel ikke saann at EL forsvinner for dem som har EL? Det er vel heller saann at kremen kan gi inntrykk av at man har hatt EL naar man ikke har hatt det - altsaa for de som faktisk ikke har EL...? Saann har jeg skjoent det. Det er jo helt poengloest aa ta denne kremen, som jeg faktisk har tenkt aa gjoere, dersom det er farer for at EL forsvinner. Hoeres helt merkelig ut... =o) Kan du utdype Miss Misantrop?
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Hei =) Kjøpte selv kremen på fredag... Jeg bruker den fordi at jeg sannsynligvis produserer for lite progesteron. Denne kremen skal hjelpe det gule legemet mitt mellom el og mens. Så til dette med el som kan forsvinne... Denne kremen skal altså (for oss som vil bli gravide) KUN anvendes mellom el og mens. Dersom kremen brukes FØR el KAN den komme til å ha motsatt effekt.... Men da gjelder det jo å vite når en har el
2 fine små Skrevet 4. juli 2007 #6 Skrevet 4. juli 2007 Aha, det er nyttig tilleggsinformasjon! Da stemmer all informasjon som er lagt inn.... Dette skal jeg proeve neste pp. =o)))
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 Femina.... ....glad I could help =) Håper at det hjelper for oss!? Lykke til! )
TussiLussi Skrevet 4. juli 2007 #8 Skrevet 4. juli 2007 Jeg prøver også PC kremen nå. Smører morgen og kveld og krysser fingrene for at dette skal funke Selvfølgelig kan det jo være mange ting som forårsaker at man ikke får det til.... men jeg vet jeg er fruktbar, vet jeg får EL hver pp, men TR dukker like fordømt opp - enten presis eller 1-2 uker senere. Derfor tror jeg på at progesterontilskudd kan gjøre nytten her også. Krysser fingrene for oss alle Lykke til, jenter !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå