Gå til innhold

vasker dere flaskene i zalo??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vasker ikke flaskene til jenta mi i zalo..jeg skyller de velig godt og vasker de kun i varmt vann med børste som er beregnet til flaskene slik at jeg kommer godt til. jeg steriliserer deretter flaskene i sterilisator i mikroen. jenta mi er nå 6 mnd.. men så fikk jeg høre at man skulle vaske de i såpevann. men jeg får det for meg at det er så sterkt og er redd for at det ska være såperester i flaskene eller i smukkene... off..håper ikke jeg har gjort noe uhygenisk nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker zalo.. men har hørt at man ikke skal bruke den antibakterielle, fordi den kan ødelegge gummi'en.. Ettersom jeg har skjønt,så skal man bruke såpevann.. husk bare på å skylle veldig godt av etterpå :)

Skrevet

ja jeg bruker zalo,men skyller veldig godt i varmt vann etterpå

Skrevet

det gjør jeg og.. du kan faktisk vaske dem i oppvaske maskin om du kan stille den til å vaske på 70 grader.. da trenger du vist ikke strilisere dem..

Skrevet

Jeg brukte ikke zalo til å begynne med, men jeg synes de ble renere etter at jeg startet med zalo.Hvis man bruker oppvaskmaskin skal flaskene stå på øverste hylle. Det er anbefalt at man steriliserer flaskene til å begynne med. Etterhvert kan man gå over til oppvaskmaskin når babyen har blitt større og tåler mer.

Skrevet

Man kan faktisk slutte å sterilisere flaskene når beibien har blitt 6 uker.

her i huset begynnte vi å vsake flasken i oppvaskmaskin på 50grader da prinsessa var 3måneder.

Skrevet

Vasker i zalo jeg og, føler flaskene ikke blir rene om jeg bare skulle bruke vann. La seg liksom som en fett hinne på flaskene som jeg følte ikke gikk bort uten zalo. Skyller godt etterpå så er ikke såpe igjen på flaska.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...