Gå til innhold

Skuffet over ul...=/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt sto bra til med barnet da heldivis=) Men et ufattelig dårlig apparat =( bare en fødestue her sikkert 100 år den greia her hehe og hun kunne ikke se kjønnet. Men jeg skulle få ny time den 14 august. Hun målte heller ikke nakken og hun var ikke sikker på terminen vart den samme heller.. sukk har åsså blitt satt op til å føde her men jeg vil dra til nærmeste sykehus tilfelle det skulle oppstå noe under fødsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du er skuffet, lurer nesten på om det er noen vits i at de tar UL der, må du føde der eller kan du søke deg til nærmeste sykehus? håper det ordner seg og at du får se kjønnet neste gang.

Skrevet

skal prøve å ringe sykehuset i s.sjøen imorra å høre skal åsså spørre om jeg kan få en ul der... nei maskinene er så dårlig her at man burde kjøpe ny eller sende de videre. Men såg heldivis at hjerte , lunger og magesekk er iorden=)

Skrevet

Har lagt ut ulbilde av baby gulle mett på profilen=))

Skrevet

vet at dem fra sandesjøen nå blir sendt til mo i rana for ul pga ferier o.l.

kan du ikke høre om å få komme dit?

lite vits med ul dersom aperatet er fra steinalderen og ikke kan vise noe uansett=/

Skrevet

Ja får ringe rundt å høre ...tror de er litt vrange på det og at man ikke får komme dit når man har et tilbud her i mosjøen..noe såg vi jo men...

Skrevet

Er det ingen privatpraktiserende gynekologer som har UL i nærheten?

Skrevet

Ultralyd er ikke underholdning, det viktigste er tross alt å få fastsatt termin samt sjekke barnets helse. Kjønn har ingen medisinsk betydning.

Jeg har opplevd å se et dødt barn på ultralyd - for meg i nytt svangerskap er det viktigste å vite om barnet har det bra.

Skrevet

du anonym bør lese igjennom det som står i innlegget før du slenger med leppa.... er det viktigeste for meg åsså at barnet har det bra men når hun ikke måler nakken og heller ikke kan fastslå termin så setter man ikke sitt tillit til den personen eller apparatet heller. Her klaget jeg på at det var dårlig og stoler derfor ikke helt på om alt er så det skal. At de ikke fikk vite kjønnet kom i tilegg

Skrevet

De måler vel bare nakkefolden rundt uke 12? Så om du var på ordinær UL så er ikke det en del av undersøkelsen, slik jeg har skjønt det. Da måler de hodeskallen og lårbenet for å fastslå termin og at proposjonene er riktige.

Akkurat nå er jeg veldig glad for at jeg ikke bor i Mosjøen lengre og har valgt Kongsvinger som mitt sykehus!

Skrevet

ok trodde det var rutine jeg da.... Ja du kan være glad du slipper dette styret=/ legge ned føden var helt på tryne og nå stenger de helt i sommer folk må til s.sjøen så lenge de er åpne eller mo.

Skrevet

Ja den sommerstenginga er no dritt!!!

Meen du får komme hit til Mo å besøke meg da, og få deg en ul i samme slengen! Nå stenger de føden her også da fra 23 juli (tror jeg det er), men de gjennomfører ordinær ul i den sommerstengte perioden uansett. Fikk iallefall den beskjeden på sykehuset da jeg var innom der sist...

Skrevet

Hei.

Jeg var i UL uke 12 og da sa de at de kun målte nakkefolden i risikotilfeller. Men det var i Stavanger da. Men det er visst så tydelig at ihvertfall erfarne jordmødre kan se det uten å måtte måle. Og de skal jo si det hvis de ser noe uregelmessig.

Men hvis det var ordinær UL, så viser det vel ikke lenger.

Men dumt de ikke kunne se kjønnet da. Får håper du får komme til et sted med bedre UL-apparat neste gang.

Skrevet

åå blr gal ringte til s.sjøen men NEI der va det stengt til 23 juli...huff stakkars de som har termin i disse tider... møkka helsenorge i møkka nordland!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...