Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Føler for å skrive et innlegg med postiv erfarning ... :-) Min erfaring var veldig bra, jeg hadde vært moden for fødsel siden uke 32, dagen jeg kom på sykhuset (avtalt dato) hadde jeg 4 cm fra før. De ville sette meg ingang medisinsk, men jeg sa nei ville heller la kroppen jobbe selv, så de tok vannet etter mitt ønske. 5 timer senere var en jente på nesten 4,6 kg ute, og det var en fantastisk flott opplevelse, dramatisk på slutten men takket være dyktige folk rundt meg gikk det bra. Ingangsatt fødsel eller ikke, det er like individuelt som vi er forskjellige! Dette var min andre fødsel, født prematurt en gang før og den fødselen var forferdelig!!!!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Kan vel ikke kalles igangsatt når de bare tar vannet? Må vel ha enten drypp eller modningsgel for at fødselen er igangsatt, å ta vannet bare skynder litt på en vanlig fødsel :-) Og det er nettopp modningsgelen eller dryppet som gir de vonde og intense riene.
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. juli 2007 nei mulig jeg formulerte meg dårlig, egentlig skulle jeg få gel eller veneflon i hånden, var ikke i fødsel, hadde hatt ri aktivitet siden uke 11. Kombinasjonen av det, + at babyen sto så langt ned i bekkenet at jeg hadde store problemer hjalp nok på. Hadde det ikke hjulpet m å ta vannet hadde jeg måtte få annen hjelp. Var bestemt at barnet skulle ut uansett den dagen, det var siste frist.
Hiv o'hoi Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Samme som deg Ble satt i gang med gel, virket ikke. Så jeg fikk gel i 2 døgn til sammen.. Fikk rier av det, men ikke effektive nok. 3. dag tok de vannet mitt, så satt de meg på drypp senere. En laaang, men allikevel positiv opplevelse
Søtnosmamma Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Jeg ble satt i gang med drypp. 2,5 time senere var verdens skjønneste baby kommet til verden. Det gikk fort og var selvsagt vondt, men uten tvil min største og beste opplevelse! Hvorfor alle har denne trangen til å fortelle hvor grusom fødselen var og overbevise andre om at deres fødsel nok trolig var den verste så langt i verdenshistorien skjønner jeg faktisk ikke. Er ikke babyen verdt det, da?
MammaiLarvik Skrevet 3. juli 2007 #6 Skrevet 3. juli 2007 Jeg har også en positiv opplevelse av fødselen =) Ble satt på drypp kl 13 ca. Kl 19:14 ble verdens beste lille gutt født. Selvfølgelig var det VONDT, men hadde forventet at det skulle bli mye verre............. (Klarte meg forresten uten smertestillende)
*ønsker nr 2* Skrevet 3. juli 2007 #7 Skrevet 3. juli 2007 jeg har pos erfaring med igangsatt fødsel ble satt i gang med gel om morgenen, trengte to piller til sammen.. startet 9 ommorgenen, helvetet startet ved fem halv seks tida, christian va ute 2325... . hehe... fra vannet gikk, og 4 cm åpning, gikk det to timer.. ja var jævla vondt, og ingen pauser mellom riene, (jeg brukte bare lystgass under fødselen), men allikevel ser jeg på fødselen som en positiv erfaring... den gikk fort og greit, slapp å ligge i ørten timer med vindt... tar gjerne en sånn fødsel til (jeg var "førstegangs")
selma07 og engel Skrevet 3. juli 2007 #8 Skrevet 3. juli 2007 eg ble satt igang med gele og fødte på 3 timer. Det var intenst og vondt.. ingen hvile mellom riene. Men fikk verdens fineste Selma! Fikk rifter i livmorhalsen, mistet to liter blod og ble operert i 2 timer... Dette kom mest sansynlig av igangsetting og hurtig fødsel.. Så jeg har ingen positiv opplevelse av akkurat det å bli satt igang, men fint at det gikk fort!! fikk lystgass jeg da. og blodoverføring...
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 3. juli 2007 legger til at jeg ikke brukte kjemisk fremstilt smertestillende, kun varmtvann og isbiter. Litt lystgass på slutten fra 7-10 cm åpning og under pressriene. men det var mer en psykisk greie og hjalp ikke direkte på smertene.Forrige fødsel var jeg full i slanger og dritt som bare gjorde alt værre for meg OG babyen. Veldig positivt at andre også deler sine positive erfaringer her inne ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå