Gå til innhold

hmmm...flere som vil ha JENTER enn GUTTER tydeligvis?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang noen spør om kjønn så er det aldri: Til dere som har gutter eller Jeg ønsker meg en gutt!!

Det er heller "hvordan lage en jente" "Vi ønsker en jente" osv...

Ser ut til at de fleste av oss ønsker seg jente?

Jeg spør: Er det mer stas med jenter? Hvorfor?

Har selv en liten jente, og må innrømme jeg ble utrolig glad for at det ble en jente....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes nå ofte det er mange som vil ha gutter også jeg? Men må innrømme at skulle jeg noensinne få flere barn så håper jeg nok litt ekstra på jente da siden jeg har tre gutter nå, hadde vært kjekt å prøve begge kjønn. Ønsket meg forøverig gutt da jeg gikk med nr 1 :-)

Kanskje det har noe med identifisering å gjøre? At man identifiserer seg lettere med en av sitt eget kjønn og føler man bedre vet hvordan mans skal takle en som er mer make til en selv? Jeg skjønner meg ikke alltid på guttene og da er det greit å ha pappaen der som kan si om sånn og slikt er normalt, men jeg synes også det er enkelt med gutter, de er likosm mye mer rett frem og "renhårige" enn jenter som kan være litt mer intrigemakere av seg, hehe...

Skrevet

Hvorfor skal kjønn spille noen rolle? Jeg har tre barn. Når jeg skulle ha første ønsket jeg meg en gutt men det spilte ingen rolle. Det ble en gutt. Nr to ble jente men hadde ikke spilt noen rolle om det ble en gutt da også. Siste nå ble en gutt og det er jo bare toppen, Kjønn for meg spiller ingen rolle og blir litt lei meg for de som ønsker seg en ting og får noen anna. Det er greit med ønsker men vi kan ikke bli skuffa over det lille vindnderet som har kommet mener jeg. Veit om personer som har opptil fire, fem av en sort og får flere barn bare for å få det motsatte. Synes ikke det er greit heller jeg da! Vi får ta det vi får uansett kjønn og gi dem den kjærlighet og omsorg de fortjener.

Lykkelig er jeg for mine tre flotte barn.

Skrevet

Vi har gutt nå, så jeg kan godt tenke meg en jente neste gang, en av hvert kjønn=) Men gjør absolutt ingenting om vi får en gutt til. Før vi var på UL da jeg var gravid, så hadde jeg mest lyst på gutt. Men da vi kom så langt som til UL så var det det samme hva det viste seg å være - gutt eller jente. =)

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor kjønn skal ha noe å si i det hele tatt jeg.Da jeg gikk gravid første gang,hadde jeg ikke noe spesielt ønske om et bestem kjønn.Jeg fikk jente.Når jeg så gikk gravid nå for andre gang,hadde jeg heller ikke noe ønske og jeg fikk en gutt.Blirj eg gravid igjen,er jeg overbevist om at jeg blir like glad,uansett hvilke kjønn det er.

Kan ha en viss forståelse for at når en har f.eks en jente at en kan si at det hadde vært kjekt med en gutt,eller omvendt,men det virker på meg som det er noen,tror ikke det er så mange,som virkelig blir lei seg hvis det er "feil" kjønn.De burde heller latt være å få barn,spør du meg.

Skrevet

har man 3 gutter å venter en til en det nok ikke så uvanlig å ønske seg jente altså! :) jeg har fått jente nå å jeg er gla for at hun er frisk, det er det som betyr mest for meg! et friskt barn er ingen selvfølge, barnets kjønn har ikke så mye å si egentlig. men jeg kommer nok til å undre på om det kanskje er en liten gutt i magen min neste gang jeg blir gravid:)

nei huff, å bli lei seg for at det ble en gutt å ikke jente fks er helt feil!! men det er lov å ønske seg da..til en viss grad. :)

Skrevet

Jeg er utrolig glad for at jeg har fått to friske gutter. Håpa litt på jente nå med nr 2, men tror det er heeelt vanlig, når jeg fikk han på brystet gråt jeg av glede, det var helt rett at det var han!

er nok som man sier, vi er jenter selv, og ser oss selv igjen i en datter.

men...jeg ser meg selv igjen i mine sønner like mye!!!! når jeg tenker nærmere etter er det nok suget etter rosa og pynt som frister mange tror jeg.

du hadde nok blitt utrolig glad hadde du fått en gutt og tenker jeg.......

Skrevet

Med første mann så var det det samme hva det ble og det kom en skjønn liten gutt. ;o) Med andre mann må jeg si at det var ønske om jente der og det ble det. Så er kjempe fornøyd med en gutt og en jente. Viktigst er at de er frisk.

Skrevet

Har en gutt og ble kjempe glad for han. Er gravid igjen og hadde håpet på en ny gutt, men dette sier de er ei jente. Så langt synes jeg det bare er rart å tenke på, men er glad barnet er frisk selvfølgelig :)

Skrevet

Hm, vi var vel motsatt, særlig mannen ville ha gutt som nr. 2 i og med at nr. 1 var jente. Så vi "laget" gutten etter "EL-oppskrift", he-he...

Men må si at jeg er veldig glad for at jeg har jente! Vet ikke helt hvorfor, synes det er fint både med rosa og blå klær, men tror nok man har et litt annet følelsesmessig forhold til døtre enn sønner (ifølge min mor i alle fall som også har begge deler).

Men hadde jeg hatt 2 gutter så hadde vel det vært den naturligste ting i verden også! Nå er gutten min såpass "fersk" (3 uker), så jeg ser meg selv enda som en jentemamma. Og hadde gjerne tatt en jente til! Men også kos med en av hver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...