Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste en art om "vognmafiaen" i Dagens næringsliv for en uke siden, tilhører dere den? Med "buggis" og fleurville stellevesker? Måtte brekke meg innimellom lesningen må jeg innrømme! Greit man vil "det beste " for sine barn, men noen har misforstått det utrykket og bytta det ut med å kjøpe "det beste"...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den artikkelen leste jeg også... Virkelig det beste av det beste. Følte meg plutselig ikke som en så "bra" mamma jeg, med vår eneste vogn, en Quinny... :-p

Skrevet

Jeg leste også artikkelen. Skikkelig teite Frogner-damer. Har møtt mange slike status damer og synes det blir skikkelig krampeaktiv. Vitner om at en egentlig er usikker på seg selv og hele situasjonen tenker nå jeg....

Skrevet

Ikke har jeg lest artikkelen, og ikke har jeg hverken fleurville veske eller buggaboo vogn, men dette er vel mote på lik linje med designer vesker og solbriller??? Har damene råd til skitdyrt barneutstyr så er det fint for dem!

Hva så??

Skrevet

Hvor finner jeg den artikkelen da?? :-)

Skrevet

Synes vognmafiaer er overalt jeg. Vi har ei 8 år gammel simo vogn, med hvite hjul, grønt understell og begunergør og grønn bag, ikke særlig hipp :) Ser at andre mødre kikker skremt på meg, og ingen av venninnene mine hadde turt å ha en så gammel, umoderne vogn. Men for meg har det nå blitt en prinsippsak, ikke søren om jeg skal ha ny vogn!

Skrevet

Har ikke lest artikkelen (legg gjerne ved link), men er enig med marlin&gutta; mange kjøper jo solbriller til samme prisen som en vogn for ikke å snakke om vesker til det dobbelte. Syns folk må ha dilla på hva de vil jeg, og bruke pengene sine på det de syns er gøy. Jeg syns selv det er gøy med vogner og ville ikke blitt sett død med en stygg vogn, men holder meg på matta og tilpasset økonomien . Er ikke av typen som kunne klart meg med èn vogn hele babyperioden nei. Men når det kommer til klær, briller og vesker osv er jeg forsiktig.

Skrevet

jeg skal gjerne ikke kaste stein..... har selv fire vogner

Skrevet

hele poenget er jo ikke om man har råd eller ikke, men at barna deres ikke kom til å vokse opp omentrent hvis man ikke har det "rette og nye" hele tiden. Jeg har god råd å kjøpe meg bogaboo, men velger å ikke gjøre det fordi jeg syns vogna er stygg. Og at andre bruker 10 tusenvis på dyre vesker og briller har jo ingenting med den artikkelen å gjøre som sagt handla den om at hvis man ikke har siste skrik så var man omentrent en dårlig mor som ikke prioriterte dette. De ser ned på andre som ikke har det DE mener er " det beste", og jeg ville bare høre om andre har lest art og hva de syns. Har ikke link, leste den i papirutgaven.

Skrevet

Så for å være god mor så måtte man ha buggaboo? Trodde den var litt "ut" jeg... Ser ikke så mange på Frogner med den lengre... Og stelleveske trodde jeg nesten måtte være Gucci for at du skulle være en anstendig mor...? Ja, ja - de får holde på. Jeg har vogndilla, men anser meg ikke som noen god mor av den grunn! he he! Mer som veldig uøkonomisk... :-( Stelleveske har jeg aldri hatt - nå kommer vel snart barnevernet og tar ungen min! "løper ut å kjøper"!!! :-)

Skrevet

greit med det at man skal ha bra kvalitet og sikkerhet er viktigst, men jeg får vondt inni meg av å kjøpe ting unødvendig dyrt... er mye man kan bruke penger på, men grensa må jo gå et sted! er så mye jeg heller ville brukt titusner av kroner på enn en vogn.. og mange som trenger de mer enn meg hvis jeg faktisk har titusner å bruke på vogn..

jeg syns sånt blir overfladisk jåleri, og liker det ikke.. greit å ha flere vogner, men da kan ikke alle koste 12999..

Skrevet

Om det er noen som kommer til å se ned på meg pga vogna, så har de et problem enn meg:) Sier ikke at jeg aldri skal ha flere vogner, for jeg har aldri brukt vogn før, men den første er nå en simo kombi fra 2000, og det får da holde i spedbarnsperioden iallefall.

Folk må bruke penga på det de vil, men dersom jeg må ha en stelleveske med et marke jeg aldri har hørt om eller greier å uttale navnet på for å bli aksepter, så får det heller være:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...