Gå til innhold

Sykemeldt - studere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå blitt sykemeldt med beskjed om at jeg ikke får jobbe noe før etter fødselen pga en dårlig rygg. Det jeg lurer på er om jeg har lov til å studere når jeg er sykemeldt.

Har ikke termin før i slutten av desember, og kommer til å bli veldig kjedelig dersom jeg ikke har noe å gjøre i 6mnd nå.. Jeg kommer ikke til å følge undervisningen pga mye sitting, men det er jo ingenting i veien for at jeg kan lese et par pensumbøker for meg selv hjemme. Eksamen er evt før jeg har termin.

Noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke peiling, men lurer på det samme.. dytter")

Skrevet

er jammen litt usikker, kan ta den omvendte historien: jeg var 100% student, ble sykemeldt og skolen var snille og ga meg permisjon for å begynne på nytt året etter...problemet var at nav sa at for at jeg skulle få dagpenger så måtte jeg frasi meg plassen som skolen kunne holde av til meg - helt utrolig teit system...men sånn var det bare... så jeg tenker litt at så lenge legen har sykemeldt deg og du begynner å studere så er det vel et poeng med det - og selv om du kjeder deg så ville jeg tatt det med ro med ryggen din... ring skolen og sjekk med dem... hvis du ikke skal ha noe fra lånekassa så har det vel kanskje ikke så mye å si...

Skrevet

Jeg får evt ingen støtte fra lånekassen nei.. Men sånn som systemet er i Norge så hadde det ikke overraska meg så veldig dersom jeg ikke fikk ta eksamen.

Noen som vet?? Tror det er en del som lurer på dette..

Skrevet

Fikk vel egentlig ingen svar der nei, men takk for at du prøvde :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...