Gjest Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Sønnen min er nå 17 mnd og er "altetende". Problemet her i huset er at far jobber turnus, så det blir ofte til at vi voksne spiser sen middag, etter ungene har lagt seg.. Sønnen vår får fortsatt middagsglass 4-5 dager i uka, jeg synes det virker bedre at vi gjør det sånn, enn at han ikke skal få annet enn brød, grøt og velling som han spiser til bytter på å spise til frokost, lunch og kvelds. Da får han jo i seg et varmt måltid i løpet av dagen. De gangene vi har middag til normal tid, spiser han selvfølgelig sammen med oss, og det hender også at jeg sparer det som er igjen av vår sene middag og at han får den dagen etter. Så det jeg lurer på er hva dere synes om dette? Er det greit eller er jeg en "dårlig" mor. Er bare ute etter andres synspunkter, ikke å starte en krangel, er du uenig med meg så si ifra, jeg blir ikke fornærma
Vesle mor Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Hva er problemet med at han spiser middags glass. synes det er bra. Da får han i seg god og sunn mat. jeg har 1gutt på 3 og en på 1,6år og har begynt å kjøpe fjorland til de.. Ikke alltid jeg rekker å lage go og sunn middag og da er det enkelt og greit til de..og meg...
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Det er vel i orden? Men jeg ville nå heller gjort omvendt jeg da, spist middag sammen med barnet og latt pappaen spise alene de fleste dagene. Heller bare hatt en kveld i uken hvor det ble sen middag.
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Gutten min på 20 mnd spiser også middagsglass et par dager i uken. Av og til syns jeg det er det beste alternativet! Han er kresen og jeg sliter med å få i han feks kjøtt. Hvis vi griller syns jeg det er bedre å variere med middagsglass enn at han kun spiser pølser feks. Vi har også mye sene middager. Ser ikke helt problemet med middagsglass, bare man varierer!
fleXibel Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Ser ikke noe problem med at han spiser fra glass jeg iallefall.. men min eller andres mening teller ikke i det hele tatt.. det er ditt valg Vesla mi får fortsatt middagsglass til tider ..av og til spiser hun med oss..av og til vil ikke hun ha noe og dagens måltider består kun av brød og grøt/velling..(hun har sine dager hvor det er umuligt å få i henne mat).. Du er da ikke noen dårlig mor..ikke i mine øyne.... hvis en skal gå rundt og tro at hvis en gjør noe annerledes etter det en mener er "normalen" (pøh..finnes ikke noe normalen/perfekt/super...) og at det gjør en til en dårlig mor så vil en bli gal til slutt. Ingen gjør ting likt, alle gjør ting som passer sin måte og rutiner og det de mener er best:) Synes du gjør det bra jeg
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 3. juli 2007 #6 Skrevet 3. juli 2007 jeg ville også gjort det omvendt,spist ordentlig middag sammen med barna og latt pappaen varmet opp restene når han kom hjem.. Ikke det at jeg har noe i mot middagsglass,men jeg mener at det er viktig at man samles til et måltid og spiser sammen,at barna får gode matrutiner er viktig her hvertfall.. når de blir eldre er middagen ofte den eneste gangen hele familien samles,og da syntes vi at det er vikitg at det blir litt "hellig".. Derfor syntes jeg det er koselig og lage middag og spise med Noah selv om pappaen hans ikke er hjemme,da sparer vi heller resten til han så kan han varme det opp når han kommer hjem:0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå