Gå til innhold

ang dette med sparing på konto til barna våre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bruker en sparekonto som står i mitt navn. Brukte ikke denne lenger da vi har en annen sparekonto selv. Men det jeg ikke har fått med meg enda er: hvordan lønner det seg å spare? I lillemann sitt navn eller kan vi bare fortsette med denne konto`n som står i mitt navn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det lønner seg vel å spare på din konto. Skatte av det må jo du eller din mann gjøre uansett, men overstiger det en viss sum som står på barnet ditt blir det overformynderi (tror det er det det heter).

Skrevet

Tror det kommer ann på hvilken bank dere bruker. Vi har ordnet konto til lillemor i sparebanken hedmark. Der får hun bedre rente pga. at hun er under en viss alder.

Skrevet

Spare på vanlig høyrentekonto er egentlig lite lønnsomt. Det kan lønne seg å sette pengene i fond.

Skrevet

Vi sparer i barna sine navn. Det er fordi de fikk en gunstigere rente enn om det skulle ha stått i våre navn. Skatt må vi jo betale uansett. Når det gjelder det med overformynderi så har det lite betydning fikk vi høre i vår bank. Det blir ofte snakket og skrevet om det at de griper inn, men de hadde enda tilgode å se at de gjorde det så lenge foreldrene hadde en ordentlig økonomi sa de.

Foreldrene mine sparte over den summen som overformynderiet hadde satt, men det skjedde ingenting!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...