Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Er forbannet nå! Å til dere dumme naive kvinnfolk der ute som håper at etter fødselen så kommer mannfolket løpende å stiller opp som super pappa, glem det de fleste fortsetter som før, dere blir sittende der som alenemødre å lure på hva som gikk galt! Man er to stk om å få barn, men nå sitter de fleste av oss med magen under haken, hormoner i overflod, kvalme og det som verre er, å må godta at det er vi som er gravide å må ta ansvar ved å ikke drikke, ikke røyke, ikke spise ditt, ikke gjøre datt og hva faens andre regler det er der. Men å sitte med alt husarbeidet, å joda det er kvinnearbeid! Mannfolkene løper rundt som før drikker, røyker, jobber mye overtid så de kan være mere hjemme etter fødselen, stikker innom i ny og ned på kontroll eller ultralyd, som oftes etter mye overtallelse. Bryter løfter... Og så sitter folk der å sier la han få leve, snart blir det slutt på det,å han blir mere hjemme. Trodde likestillingen var kommet litt lengre i 2007, men så feil kan man ta. Hvordan kan et mannfolk lære seg å ta ansvar når alle lar de løpe fra det?? Noen flere som føler det slik, eller er det bare meg? Er anonym så det trenger dere ikke å komentere.
Teltpluggen Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Mannen min er tydeligvis en FLOTT mann.. han rydder om jeg ikke orker, han lager mat, han bryr seg om meg, han drikker ikke så ofte og aldri uten å spørre meg først.. Greit. Han røyker, men ALDRI inne.. Han har vært med på legekontroller, jordmorkontroller og ultralyd uten mas.. Han har VILLET det.. Gode mannen min:)
november2baby Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Snakk med mannen din, kansje han vet ikke det han gjorde er vondt for deg. Det er ofte mannfolk tenker ikke slik vi tenker. Når han velger å ha barn med deg, da må han ta en del ansvar hjemme.
$ilje Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Tror nok du har vært max uheldig.Samboeren min er helt nydelig,styrer og ordner og passer på at jeg har det bra.Og jeg trenger i allefall ikke mase på han for å få han med på kontroller og ul,han er jo mer gira enn meg. Synd at du ikke er like heldig...
"gullet" Skrevet 3. juli 2007 #6 Skrevet 3. juli 2007 d er desverre mange plasser deter sånn.... og ofte klarer de mannfolka holde ett ytre som gjør at det virker på resten av omverden at de bryr seg... been there, done that... nå har jeg heldigvis en mer hensynsfull mann.. men jeg må be om hjelp til huset, for det klarer ikke han og se hva som må gjøres.. så er jeg sliten, noe jeg er det desverre for ofte, så går jeg og legger meg ... mens jeg ber gubben om hjelp til diverse husarbeid.. Men til dere som sliter, d er bare og sette ned foten nå... ingen vits og vente til etterpå, for da har man nok og tenke på..
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #7 Skrevet 3. juli 2007 jepp i know!! derfor jeg ikke depper over at forholdet er slutt nå 12 uker før fødsel. men man har jo et håp om at de skal våkne å bynne å bry seg å ta ansvar..
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #8 Skrevet 3. juli 2007 foresten dette er vårt femte barn.prevansjon virker ikke på meg,så nå blir jeg avholds!!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #9 Skrevet 3. juli 2007 Uff, stakkars deg. Heldigvis er ikke alle menn sånn. Min er verdens snilleste, selv om han er en rotekopp.
maiiane Skrevet 3. juli 2007 #10 Skrevet 3. juli 2007 huff då:S hørers ut som du er max uheldig:( min kjæreste stiller altid opp, lager mat til meg, ryder å vasker om e ikke orker. røyker gjør han, men ikke inne, det slutta han med den gangen e testa positivt. drikke gjør han stadig sjelderene. selvfølgelig tar han en fest med kompisene en gang i blant, men han hører stadig vekk om det er greit for meg. han har lovt å slutte å røyke når ungen er født:) han er den perfekte;) tihi. lykke til videre:)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #11 Skrevet 3. juli 2007 Ser at de fleste har verdens snilleste og mest pliktoppfyllende menn her, men du skal vite at du IKKE er alene. Jeg har en grei mann, det er ikke det, men synes det er fantastisk urettferdig at de kan leve livet uten å fysisk gå gravide. De slipper alle plagene, kan feste, ta seg en øl hver helg og drite i å slutte å røyke. Vi sitter med alle bekymringene, vondtene og ansvaret for hva vi putter i oss og hvordan vi beveger oss. De kan gjøre hva de vil. Og lover de å slutte å røyke sammen med deg for å gjøre det lettere for deg så er det blank løgn, - 2 svangerskap på rad! Nei, du er ikke den eneste som irriterer deg over mannfolket!!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #12 Skrevet 3. juli 2007 må jo ikke gågravid da,har jo tatt et valg da..eller?? hvorfor ik ji fan i å få barn hvis har så ille menn...og hvis dokk syns graviditet er noe dritt :/
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #13 Skrevet 3. juli 2007 Er det bare pyton og forferdelig å være gravid da??? Jeg synes det er herlig å være gravid... tenk på alt som mannen går glipp av... han får ikke den samme kontakten med babyen, han kjenner ikke liv i magen, hans ølmage er ingenting å være stolt av mens vi får være stolt av våre mager!! Nei, vi kan ikke dra på fest og bare hive inn med alkohol og røyke 20 sigaretter til dagen... men er det virkelig så forferdelig da? Klart det blir noen plager, hormoner som styrer oss osv... jeg er sengeliggende, så nei.. det er ikke alltid kjekt å være gravid og ha masse vondt og plager, men det er ikke bare drit... elsker å kjenne at vår lille prinsesse sparker, at jeg kan 'kommunisere' med henne. Og når hun er født er det JEG som får lov å amme, det kan ikke faren. Tror dere ikke guttene kan tenke det helt omvendt... at det er fryktelig urettferdig at de må leve livet uten noen gang ha fått oppleve å være gravid og kjenne liv i magen!!!??? Klart jeg er enig i det når det gjelder å hjelpe til i huset... jeg er helt avhengig av at mannen min gjør masse i huset nå, siden jeg må holde meg i ro. Hadde blitt meget frustrert om han hadde vært verdens største rotekopp da og ikke gjort noe. Guttene burde hjelpe til ekstra når vi er gravide, for det er rett og slett ikke alt vi klarer lenger. F.eks. bekkenløsning og støvsuging/gulvvask går ikke sammen! Så vil ikke krangle med dere om at dere ikke får 'kjefte' på guttene når det gjelder det da... Men ville bare reagere på dere som synes det er så fryktelig urettferdig at det er VI jenter som må gå gravid og ikke guttene!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #15 Skrevet 4. juli 2007 Har full sympati for hovedinnlegger her. I vårt forhold er også JEG den som er gravid. Mannen min er snill og trofast, men stiller ikke akkurat opp hjemme....... Synes forresten skillsmissestatistikken i norge er merkelig, siden alle har så j....perfekte mannfolk.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå