Gå til innhold

Noen kreative damer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i brylup, og vi lurer på om vi skal finne på noe "underholdning" i bryllupet. Å skrive tale er ikke akkurat min sterkeste side, så er det noen som har noe forslag til noe som kan være arti å gjøre av "innslag" i et bryllup?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å lage en billed kalvakade av brudeparet fra de var små, og frem til nå? med musikk i bakgrunnen, og vist på en storskjerm/ lerett..

Det pleier å slå ann...be familie og venner om artige,søte,rare,fæle bilder, og legg de over på dataen og lag en kalvakade ut av det....

Skrevet

JAAA.

Min tante og svigerinne hadde et lite skuespill for oss.

Det handlet om en Amerikaner som var på besøk i Norge.

Og en oversetter som IKKE var stiv i engelsken sin

Kan se om jeg får tak i manuset til deg.

Det var dritkult å høre på..

Avslutningen var noe sånt:

Amerikaneren: Good bless you all.

Oversetteren: Gud blåser i dere alle...

Skrevet

Kjenner du de godt?

I såfall kan dette være en idé:

På forhånd har du delt ut små lapper til alle bordplassene. Så plinger du på glasset ganske tidlig under middagen, ber gjestene skrive en hilsen til brudeparet på lappene, plinger på glasset litt senere, og sier at dere nå skal samle inn lappene.

Du har på forhånd kjøpt en god vin og en pen trekasse. Brudeparet kommer nå frem, alle lappene blir puttet i esken sammen med vinen - og brudeparet spikrer igjen esken - uten å se på lappene.

På ett-års bryllupsdagen deres skal de åpne esken, drikke vinen og lese alle hilsenene...

Dette ble kanskje litt rotete, men regner med at du skjønte helheten?! :)

Har aldri forsøkt det før, bare lest om det, så derfor er jeg ikke 100% sikker på hvordan det best lar seg gjennomføre

Skrevet

hva med å skrive en tale om livet hennes på 5 min? korte den ned masse og lag et lite skuespill om det?

ein står og leser mens 1 eller to andre "spiller" det dere har skrevet?

er her eg har iden fra. syns det kunne vært kjempe morsomt.
Skrevet

Kjenner du familien, kan du ha med dette.

Skriv lapper med aktiviteter; telttur, piknik, barnevakt, kinotur osv.

Velg ut tanter, onkler, kusiner, fettere, søsken, venner osv - så mange som du har lapper til.

Disse blir med på stolleken. Hver gang en person går ut får h*n en lapp med en aktivitet som h*n skal gjøre for/med brudeparet.

Går an å skrive ned måned eller bryllupsdag , eks "Første julen brudeparet feirer sammen skal du ta dem med kjelketur"

Kjempebra aktivitet, og en "gave" som varer lenge (så fremt de aktuelle gjestene husker det...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...