Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Jeg har fått en kløende slags liten klump litt nedenfor endetarmsåpninga. Det startet med at den så ut som en kvise med en liten hvit prikk i.. nå ser jeg ikke så mye til den hvite prikken, men klumpen har vokst og klør noe alldeles forferdelig!! Jeg har tidligere hatt ett utbrudd av herpes genitalis, så kan det være dette som en kommet tilbake? Litt skummelt med herpesutbrudd bare noen uker før fødsel da...
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 en hemmoroide er knallhard stort sett...den kan vises som en klump utenpå å det gjør vondt..eller den kan være inni å da gjør den stort sett vondt om man går på do..
mamamaria Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 En hemoroide ser ikke ut som en kvise. Det er en klump som kommer ut av endetarmen. Den kan faktisk 'dyttes inn', men kommer alltid ut igjen bare du presser litt. Det finnes flere sider på nettet der man kan lese litt om hemoroider, så kanskje du kan lese litt der. Hvis det klør så veldig er det kanskje smart å snakke litt m legen din.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Ville tatt en tur til legen og få sjekka det. (hvordan i alle dager klarer du å se den, forresten? Tenkte først speil, men magen er jo i veien...)
Yuna Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 En hemoroide kan være så mangt. Er noe som kalles marisker også, og dette er vel små "tapp-lignende" hudfolder som sitter rett rundt anus. De kan sprekke og klø. Man får som regel resept på Sceriproct-salve eller nitroglycerin-salve dersom plagene er store. Det ordner fastlegen din. Blir det snakk om store hemoroider som henger ute, kan de fjernes med at man setter på bitte små strikker som klemmer over hemoroidene. Da får de ikke blodtilførsel, og så faller de av av seg selv. Men ville gått til legen og sjekket det så fort som mulig, dersom det er herpes i stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå