Gå til innhold

Bukplastikk og overheng - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å søke om å få innvilget bukplastikk fordi magen ser ut som et takras etter to fødsler. Jeg er ikke overvektig (60 kg, 1,68 høy), men føler at jeg må "stappe" magen nedi både underbukser og busker, til tross for at jeg har trent iherdig (bodypump, core og spinning) i snart et og et halvt år. Har forstått at man må ha minst 5 cm overheng for å få operasjonen dekket, men hvordan regnes disse centimetrene? Stapper jeg magen ned i underbuksa, har jeg ikke overheng, men plasserer jeg trusa "under magen" (forstår dere?) blir det en hel del... Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trur de som måler dette setter en målestokk under selve henget når de står rett og ser hvor det havner.

Skrevet

Tror ikke det bare går på antall cm. Skal en del til for å få det dekket. Som oftest må det være en blanding av psykiske og fysiske plager. Kan like godt begynne å spare penger selv er min erfaring dessverre. Dessuten tar det lang tid å komme gjennom hele mølls. Gjør du det på privatklinikk går det mye kjappere.

Skrevet

Jeg har ikke fem cm overheng, men likevel mye løs hud, strekkmerker og veldig rynkete mage. Jeg sliter også med å finne passende bukser, og har hatt store psykiske komplekser ang. dette.

Fastlegen min har fulgt meg hele veien, og skrev en henvisning til meg. Vi tok bilder, og jeg sendte dette rundt til forskjellige klinikker og sykehus i Norge.

Jeg sendte henvisningen 20. april, og i begynnelsen av mai fikk jeg brev tilbake fra Colosseumklinikken med time for operasjon den 30. august. Så det trenger ikke ta veldig lang tid, som en annen sa. Her blir det jo da litt over fire mnd.

Jeg er 1,61 cm og 54 kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...