Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke tidspunkter babyen får mat, sover osv? Og rituner før hun/han legger seg om kvelden?

Har hørt at dette er lurt, men synes det er vanskelig å få til - tar gjerne i mot tips...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nope.. dagen generelt er ikke fast, men prøver å legge ahn i åtte tiden.. som regel ender det med to-3 puppinger fra 20 til22, men jeg syns dete r greit. ahn er jo trøtt når jeg legger han.. om dagen styrer han sjøl, i dag ville han st opp halv elleve, i motsetning til i går da jeg måtte vekke han 12 pga vi sku bort.. hehe.. han sover fra ca 2200... seneste han har sovnet er vel 22.30, etetr at vi begynte med dette, og tidligste er 21.30...

Skrevet

Nei, men så er småen bare 3 uker også da :-) Regner ikke med å ha noe særlig med rutiner på ham før han er minst 3-4 mnd, men håper jo at det faller seg slik at de kommer på plass av seg selv før det. Hadde veldig strikte rutiner på førstemann og ble veldig låst av dem, med nr 2 lot jeg babyen styre løpet og det var mye bedre for både han meg og hele familien frem til han ble en 4-5 mnd og rutinene kom mer av seg selv. Altså begynte å bli et mønster i sånn ca når og hvor lenge han sov på dagtid, når han fikk mat om natten og på dagtid osv. Eneste vi har fast nå er at småen legger seg når jeg legger meg og at vi steller ham eller bader før vi legger oss og steller når vi står opp om morningen.

Skrevet

forresten, jeg startet tidlig med å ta kveldstell mellom 6 og 9 om kvelden, alt etetrsom når han var våken.. nå får han pysj ved 7 tiden, legegr han 8.. ahn er jo bare to mnd, men dette er rutiner han har kommet til selv, og de har vart ca to uker nå... de endrer seg stadig vekk, men ikke så mye som de gjorde den første tiden.. har sånn ca oversikt over kvelden og natten nå. og morgenen til vi står opp..

Skrevet

Vi har hatt rutine helt fra starten, og det har virkelig fungert! Selv om helsestasjonen sa at de var noe vi bare kunne "glemme" å få til så tidlig. Jeg ammer ikke selv, så har gikk mme fra 1 mnd ca. Men har da hatt faste tider med mat, og de kommer jo da etter når han våkner, men slik det er nå så er mattidene her ca: 09, 13, 17.30, 21.30. Ingen nattmåltid, ikke hatt det siden han fikk mme. Han er godt fornøyd, og sover hele natta.

Nattstellet fungerer slik at pysjen kommer på, så er det mat, litt kos på fanget før pappa bære til senga. Før vi legger ned i senga, er det nattakyss på kinnet fra mamma og pappa, alltid ved sengen. Så er det pappa som pakker dyna rundt, mamma som setter på spilledåsen og stryker på kinnet. Pappa slår av lyset, og vi går ut. Da sovner poden etter en liten stund, uten å si så mye som et pip. Hehe.

Anbefaler på det sterkeste å gjøre de samme tingene, om det er dag eller natt.. hvertfall fungert her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...