Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Her en del spm ang. røyking og amming.. 1. Hvor lang tid tar det før røyken/nikotinen er ute av kroppen 2. Hvor lang tid tar det før røyken ikke er i melka lenger. -Hjelper det å pumpe seg for så at det produseres ny og frisk melk? 3. Hvor mye nikotin får barnet i seg hvis den drikker melk 3 timer etter man har tatt en røyk? 4. Dersom man pumper melk en stund etter man har tatt en røyk (la oss si 2-3 timer), og man lagrer den i kjøleskap - går nikotinen ut av melken som er pumpet etterhvert da? Har nemlig lagt merke til at melkeprod. min øker etter å ha tatt en røyk, sannsynligvis fordi da er jeg ikke like stresset lenger. Jeg vil helst kun ha svar fra seriøse mennesker, som ikke er ute etter å fortelle hvor farlig det er for barnet osv, det vet jeg. Takker for alle seriøse svar! Og forresten, er sikkert ikke alle som har svar på alle spm, så skriv gjerne hvem spm du svarer på
Expat Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 1) Et par timer 2) Det hjelper ikke aa pumpe ekstra, melken kommer fra den aktuelle blodkonsentrasjonen din. 3) Individuelt, men det du beskriver er det anbefalte, man ammer, roeyker (helst bare en halv om det holder) ute, og saa gaar det noen timer til neste amming. Husk at roeykere ikke kan samsove pga hoeyere CO i pusten. 4) Se 1, den mengden nikotin i melka er der, gaar ikke bort naar den er i flaska. Det er faktisk bedre for ungen aa faa mm fra en roeykende mor enn mme...
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Hei Expat! Tusen takk for ordentlige svar! Kjempe fint å få svar :-) Nå er jeg litt klokere, he he :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå