Gå til innhold

Hva "bør" jente 14 mnd veie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var litt over 4 kg ved fødsel, veier nå ca 9,3 kg.

Alle sier at hun er så tynn og liten - er hun det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om har jeg ikke en jente (jeg har en gutt på 12 mnd gammel), kan jeg si at jenta di er tynn og liten, fordi i følge fastlege til gutten min at en baby på 1 år gammel skal være ca.9-12kg i veier (bør / normall)

Skrevet

hvor lang er hun da?

ikke hør på hva andre folk sier.. jeg har en gutt som veier 13kg og er 80 lang (14mnd han og) og jeg får stadig høre at han er såååå stor..

jeg mener at så lenge de trives, og spiser som de skal, så er det ikke mere vi kan gjøre! De vokser så i rykk og napp, og helt i sitt eget tempo... ingenting vi kan gjøre med det:o)

sikker på at jenta de er helt perfekt:o)

Skrevet

jenta mi er litt 14,5 mnd, var 3600 ved fødsel og 49 cm... er nå 8900 gram og 72 cm...hun er liten men er helt normal

Skrevet

HI her. Hun er 77,5 cm lang.

Skrevet

hun er nok akkurat som hun skal være! hs sa at så lenge hun spiser er det i orden!

Skrevet

høres helt fint ut spør du meg!

kanskje litt mindre enn "normalen".. men alikevel normal!

sånn er det jo med oss voksne også..noen er høyere,noen lavere..andre legger på seg fort mens noen er heldige og aldri legger på seg..

er jo det som gjør oss unike..hihi:o)

Skrevet

Så lenge hun er aktiv, ikke slapp og følger sin egen kurve så er hun helt fin :-) Min er også 14 mnd og veier vel omtrent det samme (kanskje litt mer nå) men hun er godt over 80 cm lang. Får også slike kommentarer, men ikke bry deg :-)

Skrevet

Veit hvordan det er,men ikke hør på hva andre sier.Min gutt er nesten 22 mnd og veier 10465,og 84 cm lang.Veide 3610 da han blei født.Så er ikke så store han heller.Har alltid ligget nederst på kurven.

Skrevet

Har ikkje jente, men guten vår var 9,5kg då han var 78cm (ca 1 år), så vekt i forhold til lengde er jo ok både for guten vår og jenta di. Litt slanke kanskje, men normale begge to :o)

No er forresten guten vår 21 mnd, ca 84cm og ca 11,2kg - så han er enno slank, men normal.

Så lenge jenta et godt med mat og virkar normalt aktiv og frisk og fornøgd, treng du ikkje bekymre deg.

Skrevet

jenta mi var 79 cm og veide 8065 ved ett års kontrollen, veier sikkert litt mer nå, men hun spiser bra og er aktiv, så lenge de gjør det ikke noe fare, dette er ingen konkuranse om hvem sin unge veier mest. alle barn følger sin egen takt, og kurve.

Skrevet

mi jente (15mnd)

77cm

9.8kg

Skrevet

det var helt på gjennomsnittet :)

Skrevet

På 15mnd kontrollen, så var jenta vår 80cm lang og veide 9690gram. HS sa at så lenge kurven på barnet er bra, at barnet spiser og utvikler seg, så har ikke vekta mye å si. (såklart er det jo grenser der og)

Idag er hun 18mnd og fortsatt slank, tenker hun veier nå kanskje 10,3kg el noe, fortsatt litta, men hun spiser bra, er aktiv og lærer og kan mye, så da bekymrer jeg meg lite. Kos deg med jenta di du, jeg synes hun hørtes akkurat passe ut.

Skrevet

Mi var 9745 gram og 78,5 cm da hun var 15 mnd.

Helsestasjonensynes det var helt fint.

Hun veide 4370 og var 53 lang ved fødselen.

Skrevet

Hei du, Forundringsautomaten!!! Her er jeg som de første anonyme.

Har du ikke lest eller? Jeg har skrev at det var i følge fastlege til gutten min, ikke ifølge meg!!! Er du dumt eller? Stakkars deg! Hehehe....Du må lese mye du. Ikke bare kritisere noen andre.

Skrevet

Datteren min er 14 mnd, 82,5 cm og veier 12 kg. Men hun ligger helt øverst på kurven.hehe. Men vokser perfekt i forhold til seg selv.Store barn i vår familie.

Men har en veninne hvor datteren er nesten like gammel, men veier 3 kg mindre og er nesten 10 cm kortere.Så alle barn er forskjellige.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke at jeg er dum. ;-) Er du?

Denne tråden ble startet av ei mor som er bekymret for datteren sin, trolig ganske ubegrunnet.

Selv om du viser til hva fastlegen din har sagt (eller hva du MENER han har sagt), er det DU som fastslår, ganske bombastisk, at: "jenta di er tynn og liten"! Bare les det du selv skrev, så ser du det.

For en bekymret mor er det ikke spesielt oppbyggende å få et slikt svar, spesielt ikke når svaret faktisk er feil.

Det er dette jeg mener med at du bør tenke på hva du skriver. Man bør fare varsomt med bekymrede mammaer!

Skrevet

Så lenge hun følger sin egen kurve å ser frisk ut sier nå jeg. Lilletuppa vår var 3335 g og 49 cm ved fødsel. På kontroll nå (hun er 15mnd) var hun 81.5cm å 9.7kg. Hun er slank og det har hun alltid vært. Hun spiser godt. Men det er familiert. Både jeg og faren var slanke da vi var på samme alder.

Skrevet

DU er DUM...drytt deg!!! Det var fastlegen min som har sagt om det, og jeg er 100% sikkert på det. Det er min mening, tenker ikke på hva andre sier. Hvis du stole ikke på fastlegen som jobbe her i Norge, så hvorfor bor du her? Bedre bor du på andre steder. Stakkars deg!!! hehehe.....

Skrevet

Huff ikke bry deg om dette...sønnen min har alltid vært tynn og er snart 2 år og veier 11.5 kg. Nå er han betraktelig rundere enn før. Er ikke så mye du kan gjøre...hun har den kroppen hun har og jeg går jo ut i fra at hun får mat?:)

Er de sunne og friske med normal utvikling skal man ikke henge seg så mye opp i vekta synes jeg

Skrevet

Ha ha, den som sier det, er det selv!

Sikkert litt av en menneskekjenner, du! ;-)

Burde vel ha meldt deg til moderator, men siden det ikke er så mange som hører på feige anonyme her, så gidder jeg ikke gjøre det.

Skrevet

Hei. Det er ikke noe "bør". På ettårskontroll var tulla mi 13 mnder og da var hun 71 cm lang og veide 7760 g. Hun var 3500 g ved fødsel. Ikke bekymre deg. Hun er sikkert helt passe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...