Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nettop fått tilbud om drømmejobben i barnehage( 100% fast stilling), med oppstart i august. Er utrolig lykkelig, men nå kommer en liten hump i veien -

jeg fortalte ikke at jeg var gravid på intervjuet... Nå må jeg takke ja og samtidig fortelle de "dårlige nyhetene". Er så redd for at de mister tillit til meg før jeg har begynt. Men turde rett og slett ikke å fortelle det på intervjuet, da dette virkelig var en jobb jeg har ventet lenge på.

Noen som har noen gode råd jeg kan gå frem på, er redd jeg starter og gråte. Har så dårlig samvittighet.... Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet i det hele tatt jeg! Er ikke bare bare å få seg fast jobb i dag, så gratulerer så mye!! :)

Og er du innstlit som nr 1 til en jobb så er det jo deg de vil ha, og du kommer jo tilbake!

Dette er noe arbeidsgiver må ta med i beregninga, er jo en grunn til at de ikke har lov til å spørre om det på intervju! Så nå syns jeg du bare skal feire og lykke til i ny jobb! :)

Skrevet

Hvor langt er du komt i svangerskapet?

Du har like mye rett på den jobben du som andre som ikke er gravide.

Du kan jo legge til at du antok at dem såg at du ventet barn om du er komt et stykke på veg. ;)

Skrevet

jeg er 16 uker i morgen.

Vil bare få sagt det på en fin måte, men vet ikke hvordan jeg skal begynne...Bare buse ut med det???

Skrevet

Takk ja, klart du skal ta imot drømmejobben! Alle arbeidsgivere må regne m graviditet, spess i et kvinneyrke som bhg...

Gratulerer så mye ;-)

Skrevet

første gang jeg ble gravid fikk jeg 100%stilling i barnehage, jeg visste jeg var gravid men sa ikke ifra - fordi jeg vet om rettighetene som gravid... Jeg begynte i jobben og etter ca en uke gikk jeg inn til sjefen og fortalte dette, litt komisk da jeg kom inn og sa: jeg må prate med deg om noe, og hun svarte: puhh, bare du ikke sier at du er gravid så... til det sa jeg - ok, kommer igjen en annen dag... vi lo begge og hun beklaget seg og gratulerte meg... det var bare det at på min avdeling var vi 3 ansatte, førskolelæreren var gravid, hun andre var også "nygravid" og så kom jeg som nyansatt gravid... de fleste tar det greit, og håper for din skyld at du får det like greit - man skal jo kunne arbeide og leve selv om man er gravid... ønsker deg lykke til... krysser fingrene.... skjønner godt du gruer deg - men jeg må jo få gratulere deg - med jobb+baby... kan livet bli bedre da :)

-S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...