Gå til innhold

Ble en juni gutt på oss :) - langt innlegg !


Marimarei

Anbefalte innlegg

Onsdag 27.06.07 kl 02.31 kom vår vakre lille Theodor til verden. Han ble tatt med keisersnitt på Rikshospitalet.

Han veide 3058 og var 50 cm lang. Han kom 8 dager før termin.

Han er så vakker, og vi er så utrolig lykkelige. Nå har vi to vakre barn. En jente på 3 1/2 og nå en liten prins.

Veien har vært lang, med 10 prøverørsforsøk, er vi nå endelig i mål. Det føles så godt. Vi hadde 5 forsøk før vi fikk jenta vår, og 5 nye nå før lillebror kom.

 

Her kommer fødselshistorien :

 

Tirsdag kveld la vi oss i 23 tiden, kjente ingen verdens ting. Plutselig kl 01.10 gikk vannet da jeg lå og sov. Ble så stresset og vekket mannen min og sa at vannet gikk. Ringte føden, og de ba oss komme med en gang da hodet ikke var festet. Jeg skulle ligge i bilen, og vi var på Riksen litt over kl 2. Vi brukte nok litt kortere tid på kjøreturen til Riksen enn vanlig, var ikke til å unngå det :)

 

Da jeg annkom føden sjekket de meg og barnet, men ingen åpning, og mormunnen var fortsatt litt hard og ikke flat. Vi fikk rom, og prøve å sove litt. Det gikk dårlig siden taken kom hvert 10 min, ikke veldig vonde, men slik at jeg ikke sovnet.

Slike tak vedvarte utover dagen hvert 10 min. Ble fulgt godt opp med CTG, trygt og godt det.

 

På ettermiddagen sjekket de igjen ingen åpning og 1,5 cm igjen på mormunningen. Puh ! Dette kom til å ta tid. Blodtrykket mitt hadde økt siden jeg kom inn og jeg begynte å få vondt i hode. (Jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning sist, så de fulgte godt med på dette nå)

En lege tok en UL for å se hvordan ting så ut. Og alt så bra ut. Han sa at siden BT hadde steget var det to utfall. Enten tok de keisersnitt snart, eller så prøvde å se sette modningstabl for å se om dette kunne få fart på sakene. De endte med å sette stikkpille. Men ikke noe skjedde så ny stikkpille ble satt kl 23.30, snart ett døgn etter vannavgang.

Før den siste stikkpillen ble satt hadde jeg ligget med CTG hele kvelden. Og når legen så på utskriften rundt kl 24 så hun litt bekymret ut. Hjertelyden på babyen vår falt mye da mine tak kom nå ca hvert 7 min. Jeg hadde fått 1 cm åpning, men dette gikk for sakte, og babyen hadde det ikke bra under takene som nå var gått over til rier.

 

Hun gikk ut å konfererte med en annen lege og etter 5 min kom hun tilbake og sa at vi kan ikke vente mer, så vi må ta keisersnitt nå.

 

Da gikk alt veldig fort, fra de bestemte keisersnitt til prinsen vår var ute gikk det 30 min.

Keisersnittet gikk så fint som bare det. Jeg var våken og mannen min var sammen med meg hele tiden. Å så utrolig glade vi ble da de sa at det var en liten gutt. Vi ville ikke vite under svangerskapet hva vi ventet, nå som sist svangeskap - og det er jeg så glad for. Veldig spennende det.

 

Mannen min tok seg av vår lille sønn, men jeg ble sydd og kjørt til obersvasjon.Fikk smertestillende og sovnet godt. Den tiden de to fikk sammen tror jeg er helt spesiell for en nybakt pappa. Mannen min sier også det. Bare de to noen timer.

 

Barselstiden gikk som en drøm, og ammingen kom fint i gang.

 

Nå er vi vel hjemme, og bare koser oss masse. Dette er bare nok ett mirakel.

 

Takk for en fin tid her inne på BIM, blir litt rart å ikke være her fremover.

 

Stor klem fra en stolt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med prinsen:) Ønsker deg og din familie en fin barseltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...