roman - human Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 har hørt at man nå har krav på feriepenger selv om man har gått 1 år i permisjon. noe nytt sies det, jeg kan ikke huske det var slik da jeg gikk hjemme med mitt forrige barn. Hvis dette er tilfelle så er det jo bare helt supert, for da kan jeg jo faktisk ha litt ferie til neste sommer og, ikke bare jobbe. Noen som har hørt om det samme??
*bolla pinnsvin* Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Aner ikke om det var forskjell før, men jeg har i hvert fall akkurat begynt å jobbe etter ett års permisjon og feriepengene dumpet inn på konto etter tre uker på jobb
MammaDilla Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Permisjon gjelder jo som jobbing. Dvs at blir du gravid mens du er i permisjon har du krav på perm når den nye bebisen kommer. Så da får man vel feriepenger også for det året.. Men sånn som jeg, jeg har 100%perm og da 80%lønn. Dvs at feriepenge grunnlaget mitt regnes utfra lønnen jeg får nå som jeg har perm, og ikke det som egentlig er min lønn..
roman - human Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. juli 2007 fikk ikke det sist gang. 2-3 år siden. kunne bare ta ut 2 uker ferie det året. hadde ikke råd til mer. men hører nå at det er noe nytt og at man ikke skal tape på å være i permisjon. kjempe bra hvis dette stemmer.
Mia_I Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Det kommer an på hvem man får permisjonspengene fra. Hvis du får lpenger fra jobben, som får dem refundert fra NAV, får du feriepenger som vanlig (riktignok av 80 prosent hvis du har slik permisjon). Det får iallefall jeg, som jobber i staten. Får du penger fra NAV direkte, får du visst bare feriepenger av tre måneder, eller noe slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå