Gå til innhold

Veldig varierende aktivitet i magen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkelte dager sparker babyen masse, og det er full rulle stort sett hele dagen (kjennes som om den snur seg / skifter leie eller noe), så går det flere dager med mye færre og svakere bevegelser, og da må jeg virkelig kjenne etter, for å registrere dem. Sånn har det holdt på i lengre tid, men den har hele svangerskapet vært forholdsvis rolig jevnt over. Er i uke 32 nå. Mistenker at det er en del aktivitet om natten, siden jeg ofte sovner og våkner til små dult inni der. Er så ekkelt de dagene det er stille, men kan liksom ikke ringe føden hver dag heller, så lenge jeg kjenner litt? Flere som har en like ustabil unge inni seg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det akkurat likedan. Noen dager og netter er helt vanvittige. Kjennes ut som om han styrer på noe veldig der inne. Dagen etter er han så rolig at jeg nesten blir litt redd...

Skrevet

Huff, enda godt å høre at det gjelder flere enn meg. Har gått gravid to ganger før, og husker at jeg enkelte dager på slutten av sv.skapet kjente så lite at jeg ble skikkelig engstelig, men det var da jevnt over mer og kraftigere bevegelser enn dette! Er vel vanlig for noen da.. Og etter de dagene med superaktivitet er jeg støl i magen og underlivet, det verker og svir, akkurat som om h*n har strekt og tøyd på alt jeg har der inne...

Skrevet

Har det sånn jeg også, noen dager blir jeg omtreng sjøsyk av all romsteringa som foregår inni magen, og andre dager er det bare så vidt jeg kjenner ett og anna dultet!

Er 37+6 jeg da...

Skrevet

Jeg er 31+6 og har det på samme måte. JM sa det var noramlt det viktigste var at jeg kjenner liv hver dag og det gjør jeg jo. Bare i ulik grad. Fra ca uke 36 reduseres bevegeligheten til barnet pga størrelsen og det vi kjenner so spark vil gå over til bølger og "bukting" istedet. Ikke unormalt å ikke kjenne så mye sprelling når det begynner å nærme seg altså med andre ord..

Skrevet

Jeg er 28+4 og her er det også varierende aktivitet. Av og til tar det helt av, andre dager er det nesten helt stille, bare litt sprelling når jeg legger meg.

I det siste har han begynt å strekke seg, kjennes det ut som... Står som en påle fra bekkenet og opp til leveren min. Artig hva de driver med der inne.

Skrevet

jeg er 31+6 idag og her er det nesten skummelt rolig til tider også...

men jeg bruker å legge meg på siden etter et glass med iskaldt glass vann jeg..da kvikner hun til litt:)

ellers begynner det vel å bli trangt der inne til henne også..for bevegelsene er tregere enn de nesten krampeaktige sparkene hun hadde før.

JM mi sier at så lenge jeg kjenner liv hver dag, har jeg ingen grunn til bekymring..så jeg tenker bare at hun ligger å sover og vokser seg stor og fin:)

Skrevet

Tror det er helt normalt. Står vel i "svangerskapsboken" at det blir litt roligere i mange når det blir mindre plass og større baby i magen.

Jeg er også i uke 32, og jeg har plutselig fått sinnsykt mye aktivitet i magen - tror nok kanskje at babyen holder på å legge seg til rette med hodet ned og sparkemønsteret dermed plutselig har kommet opp mens det tidligere var langt nede...Føler at babyen virkerlig sparker fra seg - og hvordan man sitter og ligger blir plutselig styrt av alle denne aktiviteten.... Men jeg leste som sagt at det blir roligere jo nærmere termin man kommer - noe som jo er litt skummelt når man er vant til å kjenne masse liv - men så lenge man kjenner liv hver dag, så er nok alt bare bra.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg er i uke 35, vant til at det er aktive og rolige dager....men etter 4 veldig rolige dager tok jeg i går telefonen til JM og spurte når jeg burde bli bekymret. Hun sa at dersom jeg kjenner 3-5 spark i løpet av 1/2 time(må eventuelt vekke babyen) så var det greit. Viktig jeg var helt rolig når jeg skulle telle.

Greit å ha ett tall å forholde seg til synes jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...