Gå til innhold

Sykkeltur? Er det bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble anbefalt å la være å sykle? Men har likevel vært på sykkeltur og vil fortsett med det. (Kanskje litt tungt i oppoverbakker..) men er dette ok? I tilfelle hvor lenge inn i svangerskapet kan man sykle? Og hva er grunnen til i tilfell om en skulle la være?

Sykler dere andre i 2. trimester?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hater å sykle uansett,men vil ikke tro det er farlig,så lenge du ikke overdriver og tar det lugnt i oppoverbakker.

Ei jeg kjenner som er lege,sykla til føden og fødte sitt fjerde barn i vår,så det ka da neppe være så gærnt!

Om du plages med bekkenløsning kan det jo være greit å unngå det da,men er du ellers i fin form,så!

Skrevet

Var det legen din som anbefalte deg å ikke å sykle?

I dette svangerskapet har eg klart å sykle uten at det gjør vondt. (venter 4 mann)

Men i mine 2 midterste svangerskap syns eg det var skikkelig ubehagligt å sykle. Likte det ikke og bare lot sykkelen stå.

Har en søster som enda sykler og hun er rundt 25 uker nå. Hun klager ikke på smerter eller har fått noe beskjed fra sykhuset om at hun ikke kan sykle. Hun har et litt mer komplisert svangerskap enn meg så ville trodd hun skulle få beskjed om å unngå sykling. Hmmm...

Skrevet

Sykling er vel bare sunt...?

Jeg har bekkenløsning og klarer ikke å gå helt til jobben lenger, så jeg sykler istedenfor (bare bortovervei altså og det er et kort stykke, men bedre enn å vakle til jobb).

Skrevet

jordmor sa at sykkling og svømming var noe av det beste man kunne gjøre under svangerskapet!=)

sykkling var meget bra for forebygging av bekkenløsning og=)

men noe terrengritt trenger du jo ikke hive deg på, men sykkling i ditt eget tempo er bare sunt=)

Skrevet

Hei, jeg vet ikke helt hva som anbefales, men jeg vet helt sikkert at sykling er det eneste jeg klarer å gjøre av fysisk aktivitet uten at det gjør vondt for tiden. Er veldig plaget med bekkenløsning. Er i uke 20.

Skrevet

Jeg sykler! Og stortrives med det! Sykler hver dag til jobb og ellers om jeg har noe jeg skal som jeg kan sykle til. Sykler også turer bare for turens skyld. Er nå i uke 25 og har ikke hatt smerter eller ubehag av noe slag. Har en liten tendens til å få kynnere når jeg tar litt i eller sykler i oppoverbakke, men det går helt fint! Har ikke hørt noe om at en ikke bør sykle når en er gravid - heller det motsatte!

Skrevet

jeg syklet helt til jeg ble sykmeldt pga bekkenløsning.Da sa legen at jeg ikke skulle sykle noe mer. Så lenge du ikke får vondt(i noe annet enn musklene dine) eller syns det er veldig ubehagelig tror jeg du trygt kan sykle=)

Skrevet

Jeg tok meg en sykkeltur her om dagen. Det var ikke vondt, men jeg syns jeg kjente babyen ble klemt mellom låra og magen, ubehagelig!!! tror jeg holder meg til stepmaskin og turgåing:-) det er helt sikkert ikke farlig!! legen min sier at man bare kan trene i vei så lenge man ikke hopper opp og ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...