Gjest Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Er det vanlig at unger over 3 år bruker bleier`? Nettopp fått vår første baby og har lagt merke til at folk rundt oss bruker bleier på unger som er 3 år og faktisk også 3,5 år.. Jeg ble veldig overrasket, men er det jeg som ikke har fulgt med? Mulig tidene har forandret seg noe, men 3 år?
Mille** Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Unger er jo veldig forskjellige, ikke alle som er renslige før de er over 3 år. Min eldste var tørr på dagen da hun var 2,5 år, men ikke på natta før hun var 3,8 år. Ikke mye man kan gjøre med sånt gitt. ;o)
trompetisten Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Er vel bare sånn at enkelte barn ikke blir modne før... Normalen er vel som du antyder, men noen klarer ikke å kontrollere dobesøkene sine for senere...
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Det er du som ikke følger med . Det er faktisk helt vanlig å bruke bleier når man er 3 år. 3,5 år er heller ikke uvanlig. De fleste slutter vel før de blir 3,5, men langt fra alle. Min eldste sluttet litt etter at han ble 3. Vi kunne nok ha sluttet før, men vi fikk ny baby omtrent på den tiden, og ville vente til den store omveltningen var "unnagjort". Den yngste her viser ingen tegn til å ville slutte, hun er snart 2,5 år.
urigeller Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Du vil nok oppdage at når babyen din har blitt 3 år, så er han/hun ikke så stor likevel... Det er klart store individuelle forskjeller, men det er langt fra uvanlig at en 3-åring bruker bleier! Junior hos oss sluttet med bleier på dagtid da han var ganske nøyaktig 3 år, men nattbleie brukte han til ca 4 1/2. Ang bruk av bleier på natta, så definerer man ikke et barn som sengevæter før ved 7-årsalder.
Holly❄️ Skrevet 3. juli 2007 #6 Skrevet 3. juli 2007 min er 3 år og 2 mnd og vi driver med avvenning nå. Han har ikke vært klar før, så da ser jeg ikke problemet:)
ana baroma Skrevet 3. juli 2007 #7 Skrevet 3. juli 2007 Barn ble fortere tørre for 30 år siden enn barn nå til dags. Bleiene er bedre, og dermed kjenner man ikke at man er våt slik man gjorde før. I tillegg er ikke mor hjemme og sørger for at ungene blir satt på potte hele tiden. faktisk ble barn tørre opptil 1-1,5 år tidligere på 70-tallet enn nå. Dette hørte jeg på radioen (tror jeg det var) her om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå