Gå til innhold

Noen som har prøvd modningsakupunktur tidligere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snakket med en akupunktør i går, jeg spurte om han utfører modningsakupunktur, han anbefalte selvfølgelig å vente til 7-14 dager før termin, noe jeg også forstår.

Men har det noen effekt?

Noen som har prøvd dette tidligere, og fått effekt eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært på det i dag... er 8 dager over tiden..... Vet ikke ennå om det har noe effekt, har hørt begge deler. Ei venninne fikk faktsik rier når hun lå der....

Skal tilbake i morgen og da mente hun at tingene skulle komme igang... men er ikke helt sikker på at jeg tror på henne. :) Tror denne ungen bestemmer helt selv jeg..

Skrevet

Det er det jeg også lurer litt på..... Om det er bra å klusse med naturen så sant man ikke må..

Men jeg er jo så utålmodig, tenker jo ikke på noe annet enn den babyen ;-))

Skrevet

Kjenner flere som har gjort dette og ingen gikk over termin - de hadde også fine fødsler - dvs effektive rier - normal til kort fødselsforløp.

Jeg skal begynne med dette i morgen, den klinikken jeg skal til har lang erfaring med det og sier at men kan begynne 3 uker før termin.

Jordmoren min har trua på dette og i Tyskland er det faktisk obligatorisk for alle fødende, så noe effekt må det jo være. Skader i allefall ikke å prøve:)

Skrevet

Det skjønner jeg VELDIG godt!! Har tatt skupunktur i hele svangerskapet hos en kollega for bekkenløsning og dette har fungert veldig fint. Så det er ikke det at jeg er imot akupunktur. Men etter jeg hadde vært hos denne stikkedama, fkk jeg vite at hun har lovet så mye til så mange jeg kjenner, at jeg ikke har helt trua på henne..... Men kjenner at jeg er såååå desperat om dagen!!! Klarer ikke å holde psyken og humøret oppe.....

Skrevet

Jeg begynte med dette forrige uke. Akupunkturen skal jo ikke sette noe i gang. Det skjer bare dersom alt er klart, liksom. Den skal hjelpe til med modningsprossesen slik at fødselen går lettere når den først er i gang:) Jeg hadde hatt masse kynnere og maserier i dagene før jeg fikk akupunktur, etterpå ble alt mye roligere. Kroppen føltes mere i harmoni. Takene er der fortsatt, men ikke så kaotisk som det var:) Skal på ny runde i morra og gleder meg:)

Skrevet

Jeg har gått 3 ganger nå, begynte etter 35 fullgåtte uker etter anbefaling fra klinikken og en venninne som er akupunktør og er nå 37++, går til fødselsforberedende akupuntur og jeg hadde også slitsomt mye kynnere før og våknet masse på natten. Nå sover jeg hele natten igjennom og har nesten ikke kynnere lengre. Kroppen virker mye mer i harmoni. Som de andre sider her, skal ikke gjøre noe med når det skjer, men gi et bedre fødselsforeløp.

Har ikke gått til akupunktur før og har hadde ikke noe sterke meninger om det funket eller ikke, men bestemte meg for at det skader vel ikke å prøve. Og allerede føler jeg meg bedre og gleder meg faktisk til permisjon i morgen og fri som jeg kan nyte, sove lenge og bare kose meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...