Gå til innhold

Hva syns dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt dagmamma og jobber som hvit dagmamma. Skulle hatt dagbarnet i dag men moren sa hun hadde glemt at h*n skulle være her og de dro til Sverige i stedet. Er det galt av meg og ta betalt siden han ikke var her? Jeg syns det er riktig at jeg skal ta betalt for denne dagen satt i 3 timer og venta på at de skulle komme med dagbarnet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tatt betalt når det er de som melder avbud.

Hadde ikke tatt betalt når du "melder avbud".

Skrevet

nei,jeg hadde tatt betalt da...

Du skal jo ha lønna di selv om de glemmer seg. Ellers kan det jo fort bli lite penger da...

Jeg hadde tatt betalt om det var dem sin feil,men om du feks er syk/må bort hadde jeg ikke tatt betalt.

Skrevet

Har dere ikke avtale om sykdom, fri og liknende?

Jeg synes i utgangspunktet at du skal ha betalt når du ikke har fått beskjed.

Skrevet

Du skal selvfølgelig ha betalt!

Når vi hadde dagmamma før sommeren fikk hun betalt alle de faste dagene vi hadde avtalt, selv om vi ofte ikke benyttet oss av de da jeg måtte bytte litt om på dagene jeg jobbet.

Skrevet

vi har ikke skrevet under på den kontrakten enda for det skulle vi ha gjort for 2 uker siden men da glemte hun den hjemme. Jeg vet når jeg er syk at jeg da ikke kan ta betalt. Men da tar jeg betalt for denne dagen siden det var dem som meldte avbud i dag. Skal ikke være dagmamma for dette dagbarnet mer enn 1 mnd så det blir veldig lite penger ut av det hvis jeg ikke skulle tatt betalt.

Takk for at dere svarte og hjalp meg litt.

Skrevet

Hadde absolutt tatt betalt for det. For du hadde jo belaga deg på å passe ungen i dag.Du kunne jo ha gjort tusen ting istedet...:-)

Hadde de sagt ifra dagen før etc, hadde det blitt noe annet.

Eller hvis du hadde meldt avbud selv

Skrevet

Enig med deg, men når du faktisk har venta i 3 timer på en unge som ikke kommer og en mor som ikke hadde gidda å si ifra hadde jeg tatt betalt... 3 timer er ganske lenge, å du kunne utretta mye på den tiden, kanskje ikke redda verden, men rundvaska huset kanskje?? =)

Ta det opp med henne du, at når hun glemmer å gi avbud, så tar du betalt. Si at hun må melde avbud SENEST dagen før, bortsett fra hvis barnet våkner sykt, da er det ikke noe noen av dere kan gjøre, det samme hvis DU blir syk... Er ihvertfall min mening da!=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...