Gjest Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Andre som har opplevd å ikke få barselsgave av noen som man forventa å få noe av?? D har jeg, av arbeidsplassen min(vi har personalkasse og pleier alltid å gi til fødsler, bursdager etc) og fra ei venninne.. dette handler ikke om selve gaven, men tanken bak dette.. Blir skuffa jeg, d handler om respekt også..
selfangerkjerringa Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 tenkte samme tanken, jeg... jobba der i litt over ett år, bidro alltid til burdagsgaver og kort til alle de andre. Jeg fikk avskjedsgave, det satte jeg stor pris på Men ikke et kort en gang da jenta mi ble født 3mnd senere.
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Akkurat d samme her. Har fått avskjedsgave og bursadgsgave, men ingenting når mini kom til.. Tenker at d er vel ingen som tenker på d da..
selfangerkjerringa Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Kanskje ikke... men vi hadde jo samla sammen til barselgave til ei anna på jobb halvåret før jeg slutta :/ HENNE huska de...
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Eller; "d er vel ingen som tenker på meg" hehe.. Men ærlig talt. Vi har da gitt fine barselsgaver til flere tidligere.. Ingen som holder styr på noe, når ikke jeg er dere lenger! haha
Lykkekløver Skrevet 3. juli 2007 #6 Skrevet 3. juli 2007 Jeg har heller ikke fått av min arbeidsplass, vi fikk fra mannen min sin sjef, synes det er litt merkelig men... Enda rarere er det at ei venninne av meg enda ikke har vist noen interesse for å se på knøttet mitt på 3 mnd. Hun ble singel mens jeg gikk høygravid så vi er jo ikke på samme plan kan man si. Men hun kunne jo visst litt interesse da..
-spent- Skrevet 3. juli 2007 #7 Skrevet 3. juli 2007 Samme her. Har jobbet der i 5 år, men neida. Ikke et gratulerer en gang..skuffende!!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 3. juli 2007 #8 Skrevet 3. juli 2007 Jeg forventet ikke barselgave fra noen,derfor kan jeg ikke si at jeg ikke har fått fra noen jeg forventet å få. Forstår ikke den tanken jeg at en skal forvente å få barselgaver,men det er nå meg det da.
Helene <3 Sarah Skrevet 3. juli 2007 #9 Skrevet 3. juli 2007 Jeg sluttet i jobben min før fødselen, og fikk hverken avskjeds eller barselgave.. En annen jente som sluttet samtidig med meg fikk avskjedsgave.. Ble ganske paff da egentlig. Ellers har en del gamle venninner som jeg har mistet kontakten med kommet med gaver osv bare for å være sammen med bebisen.. Vet ikke helt hva jeg skal tenke om akkurat det..
LINDA*** Skrevet 3. juli 2007 #10 Skrevet 3. juli 2007 Litt enig med mamma til en stor og en liten en. Samtidig som jeg skjønner HI! Men er det ikke rart at... Man husker de som IKKE gir, hehe.. Samme er hvis det er noe annet óg, feks noe så grusomt som et dødsfall... Du husker de som IKKE tar kontakt.. Anyways.. Jeg har, i fare for at dette blir litt skryteinnlegg fra meg, fått såkalt barselgave fra alle nære venner, all familie og t.o.m fra jobben til faren min! Hehe... Men har godt forhold til de fra jeg var liten av. Men hadde ALDRI forventet noe fra DE? Jobben til samboeren min har også kjøpt noe, og jobben min. Skal si det er forskjell på folk!
Lumsk Skrevet 3. juli 2007 #11 Skrevet 3. juli 2007 Samme her. Vi fikk ikke gave verken når vi giftet oss eller når rosinen kom. Men de presterte å ringe et halvt år etter bryllupet og si at bryllupsgaven var på vei. Den har i så fall vært på vei leeenge nå... Et halvt år før jeg giftet meg vat det full tur ut for å sise og gaveoverrekkelse for ei anna ei på jobben som skulle gifte seg og få barn, men ikke meg. Jeg nekter dermot å ta det personlig og vet at det kommer helt an på hvem som engasjerer seg der og da.
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #12 Skrevet 3. juli 2007 Ja, d er veldig stor forskjell.. Og hvis jeg sier jeg ikke forventer å få en hilsen (enten ifrom av kort/gave) av folk jeg omgir meg med til daglig, da lyver jeg så d renner. D er en tradisjon i mine øyne, og veldig hyggelig.(Fra gammelt av het d "grautgave" her jeg bor). Trenger ikke koste mye i d hele tatt, men d er tanken.. Jeg har fått fra alle de nærmeste omtrent og andre som jeg og sambo ikke kjenner SÅ godt igjen.. Jeg husker alle jeg har fått hilsen fra, til og med sms hilsenene på sykehuset. At jeg ikke har fått noe fra arbeidsplassen min syns jeg er kjemperart. Der jobba jeg lenge og vi har personalkasse til nettopp slike formål..
rødhette* Skrevet 3. juli 2007 #13 Skrevet 3. juli 2007 Husk at arbeidsplassen kan være treg... Jeg fikk fra jobben når lillegutt var 5 mnd.
Lumsk Skrevet 3. juli 2007 #14 Skrevet 3. juli 2007 5 mnd var jo ikke så ille... Vi fikk fra jobben til mannen nr gutten var 7 mnd. Nå er han 9 og fortsatt ingenting på min jobb selv om jeg har jobbet der to uker nå i sommer og skal jobbe to uker til fra helga.
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #15 Skrevet 3. juli 2007 tok lang tid før jeg fikk fra jobb også. Men hadde egentlig ikke forventet noe pga jeg ikke hadde betalt gavekassa. Men jaggu kom det en gave! =)
hårsår Skrevet 3. juli 2007 #16 Skrevet 3. juli 2007 Jeg fikk fra jobb etter mange måneder. Mannen min sin jobb sendte en fantastisk blomsteroppsats med krystallvase til allerede på sykehuset. Vi fikk ingenting fra min jobb. De er ikke alltid like flinke til å gi gaver, men konfirmasjon, bryllup og julegaver gis det. Barsel har vi ikke opplevd før meg, men det er jo en like stor begivenhet det... Etter 6 mnd fikk jeg gave da jeg kom på jobb. Kanskje jeg tolket hele greie feil, og at de gjerne ville gi men ikke hadde avtalt noe, men hadde trodd de var litt mer entusiastiske. Jeg er ihvertfall rask med å gi gaver i slike anledninger.
Mia_I Skrevet 3. juli 2007 #17 Skrevet 3. juli 2007 Vi har fått gave fra min jobb og blomsterbukett fra mannens. Synes det var velog hyggelig, begge deler, og tror nok jeg hadde blitt litt skuffa hvis de ikke hadde huska på oss..
adrienne Skrevet 3. juli 2007 #18 Skrevet 3. juli 2007 Vi har en tante som forventer å få ting til sine barnebarn HELE tiden. Barsel, bursdag, hverdagsgaver o.l. Veldig opphengt i det. Men når vi fikk var det ikke et eneste pip. Mini er over 6 mnd og har ikke fått noe. Ikke en sms med gratulerer engang. Jo, jeg må si jeg blir litt fornærmet da...
Arb.ledig husmor Skrevet 3. juli 2007 #19 Skrevet 3. juli 2007 Vi har fått fra flere enn forventet... Men er litt skuffa over to kusiner av meg... Ho ene sa ho kunne strikke et pledd t snuppa, og når eg spurte ho rett før fødsel om eg sku betale garnet fikk eg bare i svar at ho hadde ikkje tid t å strikke likevel... Da hadde vi allerde vært å sett på farger til pleddet, og plukket de ut.. Og så har denne kusina en søster, som eg også har hatt en del kontakt med. Rekna ikkje med at vi sku få noe av de, men i januar var eg der de bodde, og da sa ho før vi kom dit at ho ville kjøpe noe til Serina. Men da vi kom, møtte ho ikkje opp en gang for å se på, noe ho hadde sagt ho ville gjøre, eller denne gaven ho sa ho ville gi... Ho sendte ikkje en gang en sms for å si at ho ikkje kunne møte oss likevel... (Hadde avtalt kl.slett og alt dagen før....) Men vi fikk heller ingenting fra jobben til sambo... men men... E ikkje kjempekrise for oss... Eg var ikkje i jobb, men inviterte 3 jenter fra klassen på besøk, og da hadde de med gave ) Gaven som mest overrasket oss var fra foreldrene til samboeren til bror min )
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 3. juli 2007 #20 Skrevet 3. juli 2007 Jeg har ikke fått av sambo noen av gangene... Nå fikk jeg heller ikke av jobben eller venninnen som kom på besøk rett etter fødsel... Tenker ikke så mye på det jeg da...
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 3. juli 2007 #21 Skrevet 3. juli 2007 Ja, jeg er litt skuffa over at jeg ikke fikk noe av jobben. Vi andre kjøpte til to som fikk baby før meg. Og hun ene der var bare sommerhjelp i fjor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå