Gå til innhold

Dere som ammer og bruker allergi medisin .......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare på hvilken medisin dere bruker.

Har nettopp vært hos legen, men hun fant ikke noen medisin som kunne brukes i forbindelse med amming.

Så det endte med at jeg fikk en medisin som jeg helst bare skulle bruke om kvelden,

Er jo litt tungvindt siden det er på dagen når jeg skal ut at jeg har mest bruk for den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Livostin nesespray og øyedråper fikk jeg da jeg ammet.. Hjalp litt ihvertfall..

Skrevet

Jeg har STERK allergi, men klarer meg forbausende bra uten medisin. Har saltvannsdråper som jeg skyller øynene med ved behov. Ellers så lufter jeg IKKe før etter 13 om dagene. Henger alle klær til tørk inne, og tørker støv to ganger i uken. Vasker soverrom inkl gardiner og skifter sengetøy en gang i uken. Dette funker bra. Er snørrete og har vondt i halsen og trøtt, men ikke værre enn at det går fint. Og nå er det jo bare 5-6 uker igjen av gresspollenet:)

Skrevet

polarmin tabletter

livostin øyedråper

og en nesespray jeg ikke husker navnet på i farten..

har brukt disse under graviditeten og ammingen, legen min sa disse var helt ufarlig ihvertfall...

Skrevet

ellers så står det en artikkel inne på sidene her en plass, om de medisiner en kan bruke. Mange leger har ikke greie på dette. Men en barnelege har skrevet en artikkel som kommer opp på min egen side. Husker vertfall at man kan trygt bruke aero (noe slikt) når man ammet

Skrevet

Etter mye om og men, frem og tilbake, så fant legen min ut at jeg kunne bruke zyrtec - faktisk.. Det står på pakken at man ikke skal bruke dem, men det er visst fordi det ikke er forsket nok på de enda, men hun mente det var helt trygt og ufarlig.. så jeg tar de i hvertfall.. kunne også bruke loratadin om jeg ville..

Skrevet

Jeg fikk Cetrizin (samme som Zyrtec)

Jeg spurte først apoteket, trodde jeg skulle bruke Polaramin siden jeg brukte de da jeg var preggis.

Dem sa Zyrtec til meg, og da kontaktet jeg legen min for å være sikker.

Hun sjekket det, og ga meg samme svar. Zyrtec :)

Skrevet

Takk for svar :)

Var polarmin tabletter jeg fikk.

Zyrtec skulle jeg visst ikke bruke. Ikke alltid like greit å vite hva man skal gjøre når heller ikke legene er sikre..

Skrevet

Zyrtec fikk jeg beskjed om å ikke bruke, var noen stoffer her som gikk over til morsmelka, og det var ikke bra i forhold til min fastlege??

Hmm.. er ganske vanskelig å tro på en lege, når de svarer såå ulikt da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...