Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Tror dere på det? Og hvordan passer det inn i kristendommen? Jeg er en søkende person som ikke helt har funnet ut av hva og hvordan jeg tror enda, men jeg er tror på det de klarsynte forteller i dette programmet. Når de klarsynte hjelper dem over til den andre siden, er det da himmelen? Det ble litt rart spørsmål det her, men setter veldig pris på om noen vil svare meg.
Solskinnsjenta Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Personlig så tror jeg at det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi kan se. Dessverre er nok mye av det som presenteres i dette programmet av det onde. Jeg tror ikke at "Spøkelser" er sjeler som går igjen, men onde ånder som har som hensikt å skremme oss som lever... Jeg liker ikke å se på slike programmer, for jeg vil ikke utsette meg selv for de onde kreftene som blir presentert der. Men dette er meg...
Klikk Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Ifølge bibelen er det ikke slik det fungerer. Jesus har allerede beseiret døden, så den kamen er over. Den fant sted på korset. Egenlitg var det ikke noen kamp der heller for til og med døden kunne ikke holde på Jesus. Vi ser allerede at Adam og Eva opplevde å bli villledet og forvirret av Satan og det tror jeg han prøver på i dag og. Han vet at han ikke kan overvinne Gud, men han vil prøve å ta hans barn, med andre ord oss. det å så tvil i forhold til Gud og Guds eksistens er noe av det han vil prøve på. Jeg tror i hvert fall at ingen trenger "hjelp over til den andre siden" for ifølge bibelen er det ingen ved siden av Jesus og det er han som skal dømme levende og døde. Jeg tror det er rett og slett Satan selv som opererer for å så tvil og forvirring!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 Jeg tror slettes ikke det er noe ondt noe. Kanskje det i åndenes makt er ånder som er forvirret og som må veiledes til lyset.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 Jeg synes programmet er noe godt tull og humbug. Men nå tror jeg ikke på spøkelser eller noe slikt (er selvfølgelig åpen for at jeg kan ta feil) Det er mange på sidene her som er mer religiøse enn meg, og tror at folk kan hjelpe dem med å "se" ting de har mistet, og fødedatoer, mm. Jeg tror bare på Gud og Jesus og Himmelen, ferdig med det. Men det er mange kristne som jeg kjenner som tror at det finnes spøkelser. I bibelen sider Jesus et sted, etter at han har gått på vannet, tror jeg, at han er ikke et spøkelse, for spøkelser har ikke kropp (etter hukommelsen). Noen kristne tolker dette dithen at det finnes spøkelser (de som ikke har funnet fred med Gud, o.l)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå