Gå til innhold

Spiser mindre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera er 7 uker, og har vært ei glupsk dame hele sitt liv (noe som har resultert i mye luft i magen m/ alt det innebærer :) ), men nå den siste uka synes jeg hun har spist ganske lite. Nå spiser hun max ti minutter og tidligere kunne hun spise i tjue.

Dessuten har hun blitt mye roligere, gråter mindre og sover lengre i strekk enn hun noen gang har gjort; hun har alltid vært våken med to-tre timers mellomrom siden hun ble født. Nå sover hun mye om dagen, og nesten hele natta. Synes ikke hun er slapp, virker ikke varm og har heller ikke andre symptomer på å være syk.

Det er jo egentlig ingenting som er bedre enn en rolig og tilsynelatende fornøyd baby som sover godt, men noen førstegangsmammaer bekymrer seg vel uansett når det kommer en forandring :)

Er dette vanlig utvikling? Andre som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott at hun har blitt roligere da :)

Det er ikke sikkert hun spiser mindre. Kanskje hun bare har fått inn en god sugeteknikk som gir mindre strev og mindre luft, og gjør det lettere å tømme brystet :) Jeg ammet leeenge de første 5-6 ukene. Men plutselig tømte han meg på ti minutter. Da hadde hanlært seg teknikken, og slapp å streve sånn med at det kom så mye luft.

Du skal ikke bekymre deg så lenge hun tilsynelatende har det bra. Hun sover mer sier du, og det er neimen ikke sikkert hun hadde gjort om hun var sulten. Og hvis bleiene er våt og god så får hun nok mat i seg :) Nyt at hun er sugesterk og at hun sover godt ;)

Skrevet

Tusen takk for oppløftende svar!

Jeg nyter virkelig min nye sove-baby, men må inn å sjekke litt oftere nå merker jeg. Hønemor må ha oversikt! :)

Skrevet

Hehe... Kjenner til det der ja. Sjekker nok så ofte jeg også. Og poden min er 5 mnd. Må jo se til skatten vettu :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...