indianerjenta Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 jeg har etter en del press, fra tidligere arbeidsgiver, sagt ja til å jobbe en helg i sommer. arbeidsplasse er tre timer unna mitt nye bosted. grunnen til at jeg svarte ja, var at jeg den aktuelle helgen, likevel skulle kjøre barna til deres far (som bor på samme sted). nå viser det seg at barna ikke skal til far likevel, og jeg har ringt arbeidsgiver for å bytte helg, evnt få fri. dette var ikke mulig (fikk blankt nei), til tross for at jeg spør 4 uker i forveien.. nå forventer hun at jeg skal kjøre tre timer hver vei for å gå på jobb. jeg er IKKE ansatt på arbeidsplassen, men har som sagt selv sagt ja til å hjelpe til. hva kan jeg gjøre? jeg kan jo ikke la være å stille på jobb, både av moralske grunner, og det faktum at jeg trenger henne som referanse når jeg skal søke videre jobb. burde hun ikke være så vennlig å prøve å tilrettelegge det slik at det også passer for meg å hjelpe? eller må jeg ta alt på min kappe her, og simpelten bare bite i det sure eplet?
Honningmelon Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Tror nok bare du må bite i det sure eple her, ja. Hun kunne jo prøvd å hjelpe deg, men er ikke alle som er hjelpsomme, og er jo ikke sikkert hun hadde fått det til heller. Så du må nok forberede deg på å jobbe. Ellers kan du prøve å få byttet selv. At du ordner opp med bytting av vakter selv. Det gjør vi på min arbeidsplass hvis vi må bytte vakter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå