Gjest Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Tenkte å lage grillspyd i dag, med kyllingfilet. Hva passer til? Vil gjerne pensle kjøttet med marinade,men er det godt å pensle grønnsakene i samme slengen? Tenkte å ha fløtegratinerte poteter til.
Mrs. Bouquet Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Squash og løk kanskje? Tror jeg ville marinert kyllingbitene først
En blå å en rød:) Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 bruker å smøre grønnsakene med OLJE, og kjøttet/isken/kyllingen med marinade vi da... åååh, fikk jo kjeeempelyst på grillspyd nå da!!! naaaam! Må vi jammen ha en dag...Fløtegratinerte poteter til grillmat har vi faktisk aldri hatt...bruker enten potesalat, bakt potet eller ovnstekte poteter med hvitløk og urter..=P Hva bruker du på spydet da? Her er Mitt drømmespyd: Biff Løk Biff Paprika Biff Mais Biff Cherry tomater Biff Squash (Glad i biff jeg? neeeida....) åååh, naaaaaam!!!=)
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Takk for svar! Du, Lena, ovnstekte poteter med hvitløk og urter hørtes veldig nammis ut. Oppskrift? Bruker du saus til da?
chrisallic Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Du kunne jo skjært opp kyllingbitene og lagt de i marinade i en pose først.Laget grillspydet med grønnsaker og kjøtt og penslet grønnsakene. Til å ha på grillspyd synest jeg:paprika,cherrytomater,løk,championg og minimais hørtes godt ut til kylling.
Fraggelhysa! Skrevet 3. juli 2007 #6 Skrevet 3. juli 2007 Prøv hickorymarinade, den er såå god på kylling!
hallohallo- mor til 3 søte små Skrevet 3. juli 2007 #7 Skrevet 3. juli 2007 Det meste passer til kylling. Hvis du har lyst på noe ekstra spennende kan du prøve agurk, eple, ananas f.eks. Ellers er løk, paprika, tomat, squash veldig godt. Jeg pleier å marinere kjøttet først, så pensler jeg hele spydet med grillolje rett før jeg legger de på slik at de ikke skal henge fast i rista.
En blå å en rød:) Skrevet 3. juli 2007 #9 Skrevet 3. juli 2007 Sett på steikovnen på ca 200 grader. vasker en haug med poteter (helst nypoteter) , og skjærer dem i båter. Har du stavmikser e.l så har du olje i beholderen, provencekrydder og 1 fedd hvitløk (alt ettersom hvor glad i hvitløk...=) kan jo event ha i paprikakrydder/havsalt/pepper hvis liker det ,og moser det, har det over potetene som ligger på ei stekeplate. (ikke så mye olje for da blir det kokt) Er usikker på steketiden for jeg bruker bare kjenne med en gaffel når det er ferdig,kanskje 1 time??? Lykke te med maten!!! må høre hvordan det går!
En blå å en rød:) Skrevet 3. juli 2007 #10 Skrevet 3. juli 2007 vi bruker ikke saus, men kanskje bretagne saus er godt?? Det er godt til kylling ihvertfall:)
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #11 Skrevet 3. juli 2007 Takk, takk! Gleder meg til middag:) Bare det slutter å blåse, ikke kjekt å grille og sitte ute hvis man må holde fast alt med hendene;)
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 3. juli 2007 #12 Skrevet 3. juli 2007 om du liker mais er det det jeg pleier bruke på mine spyd til kylling hvertfall! Grillet mais og kyllingfilet.. mmm...namnam... *sikle*... mamma bruker å marinere med en orientalsk marinade som vi fikk smake her en dag og det var kjempegodt...
En blå å en rød:) Skrevet 3. juli 2007 #13 Skrevet 3. juli 2007 åherregud så sulten jeg bleeeeee....!!!! *Skrive ned: MÅÅ ha grillmat DENNE uka...!* =) Mais er knaaase godt!! Nammiss!=) Sånne maiskolber ja, gidder ikke å træ på en og en liten mais...*ler*
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 3. juli 2007 #14 Skrevet 3. juli 2007 hehe...kolber ja... hmm.. tror jeg skal marinere å lage til kyllingfilet, mais og ris og en eller annen saus... hmmhm... ikke sol å grillvær da, så får duge med ovnen selv om ikke det blir helt det samme!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå