du og jeg og vi to Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Jeg har vært til kontroll, og målt symfysemålet for første gang. Og det lå 1 cm over normalområdet, jeg var altså utenfor normalen. Jordmor mente jeg ikke skulle bekymre meg, og det gjør jeg forsåvidt ikke - men jeg lurer jo litt på om det er flere enn meg som har fått målt høye symfysemål? Jeg er 20 uker på vei, og hadde symfysemål på 21 cm.
line_n & sara Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 hadde det samme som deg i uke 20, og det er ingenting å bekymre seg over, nei! heeelt normalt!
nicotine Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Hei! Jeg målte meg i uke 23, var da 23 cm. Ligger over det grønne feltet på helsekortet hihi!!!
Trønderjente82 Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Jeg har ikke høyt symfysemål selv, men jordmor opplyste på gruppesamtale at det er veldig vanlig. Hun fortalte også at de skulle gjøre om på skjemaet nettopp fordi så mange ligger over grafen, så hvis du hadde vært gravid neste år så er det ikke sikkert du ville vært over:)
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Mange måler altfor løst med målebandet også...det resulterer jo i høyt mål...
du og jeg og vi to Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. juli 2007 Det var godt å høre! Hun sa jo at det var vanlig, og at det ikke var noe å bekymre seg for, og selv om jeg hører på henne - er det godt å høre det fra dere;) Jeg skal i alle fall trene og spise sunt videre, det kommer i alle fall godt med uansett, selv om det kanskje ikke gjør noe med symfysemålet, he, he.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå