Marianne og Kristoffer:) Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Mulig dette er ett dumt spørsmål, men er det greit å bade på offentlige bad når man er gravid? F.eks østfoldbadet
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Nei, man skal unngå offentlige bad pga bakterier og infeksjonsfare. Det er greit å bade i sjø og sitt eget badekar. Så jeg hadde nok ikke badet i vei som hun over foreslår:)
$ilje Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Men man anbefaler jo svømming for gravid,alle sier jo at dette er kjempefin trening.Da må man jo nødvendigvis i et basseng,det er jo ikke alltid man kan svømme i sjøen og i allefall ikke i badekaret:)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Tror kanskje det kommer an på bassenget. Har iallefall hørt om enkelte bad man ikke anbefaler (men det er mange år siden). Kanskje du kan spørre jordmor om det? Svømming skulle jo være flott trening.
twoboys & a girl Skrevet 3. juli 2007 #6 Skrevet 3. juli 2007 Ble oppfordret til å bade i svømmebasseng sist gang av både jordmor og lege. Var mye å svømte, fikk ingen plager. Godt for kroppen, beste trening.
$ilje Skrevet 3. juli 2007 #7 Skrevet 3. juli 2007 ja,skjønner ikke hvorfor dette skulle være farlig,slimproppen beskytter jo mot bakterier...
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #8 Skrevet 3. juli 2007 Infeksjonsfaren ved å bade i offentlige bad er der etter vannet har gått.. Men hvem bader vel da? Fram til det er det bare å bade.
Januarmamma79 Skrevet 3. juli 2007 #9 Skrevet 3. juli 2007 Titter innom fra 1. trimester, hopper over til dere på lørdag:) Jg spurte legen min om dette i forbindelse med at jeg skal til Thailand om 2 uker. Svaret jeg da fikk var at det ikke er noe problem med store basseng som blir renset regelmessig. Men man bør begrense bading i små basseng som man kan se det er lenge siden har blitt renset. Så da følger jeg det rådet:)
lillemor og lillebror Skrevet 3. juli 2007 #10 Skrevet 3. juli 2007 Måtte også spørre legen min om dette før jeg dro på ferie, og hun sa at det var helt greit å bade i offentlige basseng. Hun sa derimot at etter at vannet er gått skal man ikke bade i offentlige bad, men trur ikke jeg blir å gjøre det uansett ;P
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 3. juli 2007 #11 Skrevet 3. juli 2007 Jeg spurte JM om det, da jeg har svømming to ganger hver uke på jobben. Fikk da til svar at før slimproppen dannes, og etter den forsvinner så skulle jeg ikke bade. Slimproppen kan forsvinne før vannet går, og da kan bakteriene komme inn. Men at det antagelig ikke var noen fare i "folke-basseng" der jeg bader, uansett.
Nei! Ikke en til! Skrevet 3. juli 2007 #12 Skrevet 3. juli 2007 Gravide frarådes å bade i boblebad. Det virker ikke ulogisk at det samme gjelder i små bassenger som brukes av mange og som renses sjelden, men vanlige svømmebassenger kan du helt sikkert bade i. Vi må passe på å ikke bli for hysteriske, og å bruke vanlig "sunn fornuft". Vi må ikke bli så redde og forsiktige at vi begrenser oss selv mer enn nødvendig! Vi skal leve godt og kose oss med sommeren!
mlkt Skrevet 3. juli 2007 #13 Skrevet 3. juli 2007 Man skal ikke ta boblebad(hele svangerskapet) eller bade i basseng de siste 6 ukene før termin. Ellers er det bare å bade i vei:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå