Gå til innhold

Dere som har hatt celleforandringer......

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lenge var det siden forrige underlivsundersøkelse da celleforandringene ble oppdaget og hvor langt hadde de da kommet? Og hvordan har det gått i ettertid?

Venter på svar på vevsprøve nå (gyn tok utvidet prøve siden hun så med "kikkerten" sin noe som kunne tyde på celleforandringer) og er rimelig nervøs, selv om det bare er 6 mnd siden forrige celleprøve og den var fin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde celleforandring, som etter biopsi viste seg hadde gått over til kreft. MEN det var 6 år siden sist jeg hadde tatt celleprøve. Iflg gyn. tar det 5-7 år fra celleforandring til det utvikler seg til kreft. Det er en langsom prosess. Jeg har fjernet en god del av livmohalsen og har gått til kontroll hver 3. mnd i 1 år. Vært bra hele tiden, men i mai ble det oppdaget celleforandring igjen. Så nå må jeg til hyppige kontroller igjen, og mulig operasjon igjen. Siden du var helt fin for 6 mnd siden har det nok ikke kommet langt. Bare vær glad det er oppdaget tidlig.

Skrevet

På første svangerskapskontrollen tok de celleprøver av meg, da var det ca 4 år siden sist. Da hadde jeg grov celleforandring. Siden jeg var gravid måtte jeg vente til etter jeg hadde født før jeg kunne oppereres. Ble konisert fem uker etter fødselen. Dette er nå 1 1/2 år siden. Har vært til to kontroller etter dette, begge prøvene har vært fine. Skal på ny kontroll igjen til jul, er prøvene fine igjen da kan jeg vente i tre år til neste prøve. Var veldig skremmende å få beskjeden om forandringer, men tenker automatisk kreft!! Men siden de siste prøvene dine var fine er nok ikke forandringene blitt så store. Veldig bra de oppdager det tidlig da! Lykke til, det går sikkert fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...