Gå til innhold

Sparking... aktiv tidligere, roligere nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen! Tenkte å spørre dere om noe... Er gravid i uke 30, og lillegutt var veldig aktiv tidligere, sparket og sto i hele dagen, og føttene var veldig tydelige under ribbene mine. Man så veldig godt at det bulte ut en fot! Han ligger med hodet ned.. Men den siste uka er bevegelsene blitt forandret på en måte... Han beveger seg ikke like ofte, og det virker som han sparker innover istedetfor utover, så kanskje han har snudd seg med ansiktet, armene og bena inn mot min rygg? Sparkene er mindre tydelige, men han beveger seg rimelig ofte fortsatt. Kanskje jeg bare ikke kjenner det like godt? Var hos jordmor på fredag, og hjertelyd og alt var fint, men jeg fikk ikke nevnt det med sparkingen..

Hva tror dere? Har han snudd seg og sparker innover slik at jeg ikke kjenner det like godt? Eller er bevegelsene annerledes siden han får dårligere plass etter hvert?

Blir litt for dumt å ringe jordmor og mase hele tiden, siden jeg nettopp var der...

Takknemlig for synspunkter/erfaringer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er selv i uke 31 og opplever akkurat det samme. Var hos lege forrige uke og fikk vite at babyen hadde snudd seg med hodet ned. Tidligere var det slik at jeg ikke sov skikkelig om natta fordi han sparket slik, men den siste uken er han blitt adskillig roligere. Alt var fint og normalt på kontrollen, Har tenkt at han kanskje ikke har så mye plass nå. Kjenner liv men ikke så mye som tidligere.

Skrevet

Tror nok du har rett i dine antagelser :) Når du har kommet såpass langt i svangerskapet begynner det å bli ganske trangt og er ikke uvanlig at bevegelsene forandrer seg..... Så lenge hjertelyd og kontrollene hos legen din er som de skal tror jeg du kan slappe helt av :)

Er selv i uke 33 nå, og har lurt på det samme selv tidligere, og snakket litt med legen og jordmor om dette.... Nå er det ikke alltid jeg kjenner så mye bevegelse om jeg ikke holder hånden på magen..... men da kjenner jeg jo at det skjer noe :) Vi må nok bare innfinne oss med at babyene våre begynner å bli store, og at det begynner å bli skikkelig dårlig plass der inne :) hihi (Litt rart å tenke på det der egentlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...