Gå til innhold

hmmm.. Hvorfor liker ikke lillegutt meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er snart 1 mnd.. 3 av ukene så har han vært super snill, bare sovet og spist.. nå den siste uka så skriiiiiker han når han er hos meg, vil ikke sove hos meg, eller at jeg holder på han. Han vil ikke at noen andre skal holde han heller, BARE faren MIN får lov til å holde han. Da sovner han som en stein og er suuuuper fornøyd..

Hvorfor liker han seg ikke hos meg lengre? Når han ligger på brystet mitt så virker det som at han lukter melk av meg eller noe.. for han sniffer og sniffer, vrir seg og begynner å skrike.. Men dette er også noe som skjer rett etter at han har fått mat, så det virker jo ikke som at han er sulten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er økedøgn på gang? Da vil babyen ligge til brystet hele tiden for å få opp melkeproduksjonen. Det er slitsomt, men helt normalt :)

Og du skal ikke være redd for at han ikke liker deg, det er umulig :)

Skrevet

Han liker deg selvfølgelig, du er jo mammaen hans! :)

Men kan jo være noe annet han griner for, økdegøgn, magevondt eller noe slikt? Om du syns det er vanskelig kan du ta kontak med helsestasjonen, de skal hjelpe deg:)

Skrevet

nei..han spiser ikke noe mer eller oftere..og hos pappa så roer han seg på sekundet.. frustrerende..trodde de likte mamma'n sin best...

Skrevet

Det er ingen i verden han liker mer enn deg stol på det :o) han har bare et ønske om en ting fra deg som du ikke helt forstår enda :o) antagelig økedøgn eller noe sånnt ja. Babyer har en tendens til å se på mamma som matfat og kun det i begynnelsen hehe

Skrevet

økedøgn er det nok ikke..og om han har vondt et sted så hadde han vel ikke roet seg hos pappa...

Skrevet

Kanskje han merker det om du er stressa?

Ellers kan jeg jo fortelle at min lille er kjempefornøyd han til han ser mamma. Da kommer det klynkt og grin og "mammaaaaaa" og han sakl bare kose med meg og trøstes av meg.. he he:) Ikke fordi han ikke liker meg, men fordi han liker best å trøstes av meg kanskje?

Ta kontakt med helsestasjonen, du! :)

Skrevet

hehe, men han her spiser både mm og mme fra flaske..og det er ikke alltid jeg som mater han..

Skrevet

ja, jeg kan spørre på helsestasjonen :)

Skrevet

Kjære deg, du er mammaen hans, du har født ham, for en så liten baby dreier det seg ikke om å like eller ikke like. Går du rundt og tenker sånn kan det bli en selvoppfyllende profeti; du blir stressa og usikker, han som akkurat som alle babyer er veldig sensitiv fanger opp dette og blir mer stressa osv. Vær trygg på at du som er mammaen hans er akkurat det han trenger, det tar bare litt tid å bli ordentlig godt kjent.

Kanskje du kunne prøve å bære barnet ditt? Gå på www.tettinntil.com, det gjorde jeg, og der fant jeg masse bra hjelp til bæring av barn. Selv kjøpte jeg meg en lommeslynge fra en av annonsørene der inne, og senere sydde jeg meg et bæresjal. Helt genialt. Jenta mi roer seg med en gang og får skikkelig deilig dyp søvn tett inntil meg, blir ordentlig uthvilt. Samme hvor urolig og overtrøtt hun er, når hun kommer opp i slynga og jeg går litt rundt, slukner hun som et lys, kjempefornøyd. Så jeg går rundt som en kenguru, fungerer utmerket. Kan forhåpentligvis hjelpe dere også.

Skrevet

Ja, jeg har faktisk bestilt meg en sånn ringslynge :) Men det jeg egentlig lurer på er hvorfor han roer seg MED EN GANG han kommer til pappa, men ikke hos meg.. syntes det er litt rart liksom. Han kan hyyyylskrike mens jeg holder han, og på sekundet pappa tar i han, så blir han heeelt stille.. ser på han 2 sek, og sovner.. merkelig det der.. som i natt feks, han skrek og skrek i over 1 time, da ga jeg opp, gikk til pappa og la han der. da sovnet han med en gang..

Skrevet

Jeg tipper det er fordi pappan din er dønn rolig.

Babyer merker stress kjempegodt:o)

Men han liker deg helt sikkert...

Skrevet

Hm.. ja.. Snakket med helsestasjonen nå.. de mente det er fordi han lukter melk av meg, og blir stressa, fordi han da tror han skal spise,men så er han ikke sulten, også blir han stresset av det.. Kan vel være noe i det ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...