Gå til innhold

når han er slem mot hunden....

Anbefalte innlegg

Skrevet

og bare løper bort til han igjen så fort jeg tar han unna.Snakker strengt med han og forklarer at han får vondt.Hva gjør jeg da?Satte han i senga nå,men vil egentlig ikke ta han dit.Skal jo ikke forbinde den med straff.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han? Barn og hund er en fin balansegang. Barna må lære å ha respekt for hunden. Er det en liten hund kan et barn fort skape frykt hos hunden og hunden kan reagere med frykt- angrep reaksjon eller frykt-flukt reaksjon. Dersom han ikke forstår at han må være snill med hunden ville jeg lagt hunden i bur eller hatt den i et annet rom. Ellers er det jo bare å passe på og gjennta til det kjedsommelige hva han kan og ikke kan gjøre. Sett deg ned på gulvet med han og vis han hvordan han skal klappe og kos med hunden.

Skrevet

han er 18 mnd.Hunden snart 3 år.

Det er en stor hund(bl.av berner sennen og golden retriver)

De er bestekamerater vanligvis.Ligger ved siden av hverandre og koser ol.

Lillegutt stryker på han og gir han klemmer,så gode atte=)

Men hender han får perioder hvor han prøve å slå/lugge han.

Tar han bort,og forklarer hvorfor,sier han må være snill med han og bare kose.

Da går han bort å koser,for deretter å lugge igjen.

Skal sies at han er i en meget trassperiode om dagen.

Men i dag ga han seg ikke,gjentok det gang på gang på gang.Også begynte han å flire.DA var det nok for min del. Men får jo dårlig samvittighet etterpå da...

Skrevet

Les "Ditt kompetente barn" av Jesper Juul, lån den feks på biblioteket, det gjorde jeg.

Barn har ikke trassalder sånn vi er vant til å tenke, han prøver seg ganske enkelt fram i verden og prøver nye ting, bla dine reaksjoner. Vis ved eksempel hvordan du vil han skal være. Er han hardhendt mot hunden, enten avled ham så han slutter, og hvis det ikke er nok, forklar ham rolig gang på gang at det er vondt for hunden, og vis hvordan han kan stryke, sånn som du har gjort. Mer voldsomme reaksjoner fra din side, gir forvirrende signaler for ham; han vil kopiere din atferd.

Nicket ditt er "hvem er jeg?" det er det vi alle prøver å finne ut av, gjelder også gutten din. Er du rolig og trygg i enhver situasjon, vil han også bli det. Kan ta tid, men er verdt strevet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...