Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Snuppa skal begynne i barnehagen nå etter ferien og er da snaue 1 år. Hun blir derfor å sove en gang i barnehagen en stund. Alle sovebarna har sin egen seng der, men jeg reagerer litt på at de til og med har felles dyner og puter der. Altså, da Elias begynte der, tok vi med private dyner og puter og sengetøy. De vasket sengetøyet i barnehagen og det syns jeg var greit. Men nå har de egne dyner og puter som de bruker der nede. SYns det er ekkelt å tenke på at hun skal sove med ei dyne som andre har brukt. Selv om det er hennes dynetrekk på. Hva mener dere om dette? Er jeg litt for hysterisk eller? Jeg har nemlig tenkt å spørre om jeg kan komme med hennes dyne som BARE hun skal bruke.
mammaen til Andreas+Karoline Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Hei Elias og Emma sin mamma!! Nå begynner snart småfrøknene våre i barnehagen ja :-) Tiden går fort. Ville absolutt hatt med eget sengetøy ja. Kan da ikke være noe i veien for det? Så lenge du vasker det selv? Hvorfor sover de forresten i seng inne? I vår barnehage sover alle småbarna ute i vogna si, og det funker kjempefint.
It's all about me Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Hav gjør du når dere sover på hotell eller er i syden da? Tar dere med egen dyne og pute da også siden det som andre har sovet i er ekkelt???? Synes du er litt hysterisk ja, finnes mange mye ekklere ting.
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. juli 2007 Eh...syns nå det er litt forskjell på barneahge og hotell, da - men det er kanskje bare meg? Om du hadde sett hvor skitne og snørrete mange av de barna er i barnehagen, så hadde du kanskje å syns det hadde vært ekkelt? Men...takk for svar - vi er alle ulike - og jeg spurte jo etter deres mening
Vipsenmamma Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 I barnehagen vår holdt de alt av dyner, puter og sengetøy selv. De vasket og skiftet på sengene etter deres rutiner. At vesla skulle bruke dyne og pute som et annet barn hadde brukt året før tenkte jeg ikke på en gang. Skulle liksom det andre barnet ha vært giftig og pestsyk kanskje? Er det det du er bekymret for? Hva med at de ligger ved siden av hverandre og sover da? Kanskje datteren din kommer borti naboungens dyne? Iiiiiiik - kanskje de krabber over hverandres senger og tuller litt rundt med dyner og puter? Jeg vil kalle deg overhysterisk.
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. juli 2007 Oooookei...hysterisk eller ikke - takk for FLOTTE svar og sorry at jeg spurte!!! Godt vi er forskjellige sie rjeg bare!
It's all about me Skrevet 3. juli 2007 #7 Skrevet 3. juli 2007 Det er nok masse kroppsveske av ymse slag som blir klint med i hotellsenger også. Og tror nok at barnehagedynene blir vasket oftere...
melkekua™ Skrevet 3. juli 2007 #8 Skrevet 3. juli 2007 Jeg har selv jobba på småbarnsavdeling, og der var vi ganske hygienske av oss. Så bare ta det med ro, de har nok grundige innlærte rutiner på dette ) Ha litt tillit til de som jobber i barnehagen! Kommer du med egen dyne, kan personalet tolke det dit hen at du ikke stoler på de, og det er ikke en ønsket situasjon. Eget sengetøy er vel greit å ha med seg ) Den siste kommentaren din må jeg bare kommentere: Du spurte og du fikk svar ;o) Du spør jo selv om du er litt for hysterisk, og da må du regne med slike svar, selv om du ikke måtte like de ) Lykke til med barnehagestart ;o) Dette går så fint skal du se!
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 3. juli 2007 #9 Skrevet 3. juli 2007 Hadde nok vurdert å ta med egen dyne å pute jeg å. Er vanskelig å si akkurat når man ikke har vært i den situasjonen enda. Men jeg synes at hvis du føler det som mest riktig overfor jenta di så spør om du ikke kan få lov å ta med egen dyne å pute til henne. Vil jo tro(og håpe) at de har gode rutiner på det å vaske dynene og ikke bare dynetrekkene. Men gjør det som føles best. Jeg mener når de sover i vogn så har man jo egne tepper/poser til de. Vet ikke om jeg hadde likt at jenta mi hadde delt teppe mad mange andre ungar. Syke nok blir de iaf av å gå i barnehage
Lille Filur Skrevet 3. juli 2007 #10 Skrevet 3. juli 2007 Kan du ikke bare ta med en dyne og pute så slipper du å bekymre deg for hvem som har ligget under den dyna før barnet ditt.... Tror nok at de i bhg vil synes du er nokså hysterisk. Ikke ta det ille opp, er bare ærlig. Barna sover i sengeklærne max 2 timer i løpet av en dag.. hva med madrassen?? Dyna blir jo hennes gjennom den tiden hun er der og den er sikkert vasket før hun begynner. Hva med alle lekene som alle barna suger/tygger på...inkl din datter, skal du ta med egne til henne? hehehehehe Virker ikke som du helt veit hvordan det funker i en bhg, men barna blir som regel vasket før de legger seg altså;o) Unger er ikke såååå møkkete da=)
Vesle mor Skrevet 3. juli 2007 #11 Skrevet 3. juli 2007 En barnehage jeg vet om valgte å kjøpe inn egne dyner og puter + dynetrekk fordi noen foreldre dessverre hadde for dårlig hygiene og noen kom med ell gamle dyner som lyktet dritt fordi de skulle være i barnehagen.. Også et problem var at når de sendte dette hjem for vasking kunne det ta opp til en uke før det var tilbake i barnehagen, og noen ganger ikke vasket... Det er ganske strenge regler på vasking i barnehagen. De har internkontroller som de må følge.. prøv barnehagen sis måte en stund og se hva du synes om det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå