Gå til innhold

dere som har døpt barna deres,hjelp meg litt da....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva spiser man?

hva drikker man?

skal man ha alkohol til de "voksne"?

hvem ber man i en dåp??

helt grønn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha koldtbord og brus7munkholm.

Jeg synes ikke alkohhol passer seg i dåp.

Vi inviterer besteforeldre, oldeforeldre, tanter, onkler, søskenbarn av barnet + faddere

Skrevet

Vi hadde koldtbord og kaker, serverte ingenting alkohol kun brus, alkoholfritt øl og vann i forskjellige varianter. Vi inviterte alle i slekta (ble vel rundt 35 stk som ble invitert)

Skrevet

Koldtbord feks (det skal vi ha) kaffe og kaker til dessert

Brus og slikt

Kanskje øl til middagen, spørs litt

Ber de du vil =) Faddere, foreldre, søsken og div =)

Skrevet

Vi hadde koldtbord, kaker, brus, te og kaffe..Ikke alkohol, jeg syns ikke det passet i dåp.. man gjør som man selv vil med det!

Vi skulle bare ha foreldre, besteforeldre og tanter og onkler til barnet, men det ble en del mere enn dette etterhvert.

Skrevet

Svarer for vår dåp, men praksisen er forskjellig.

1. Vi spiste rømmegrøt med spekemat.

Kaker etterpå: marsipankake, verdens beste (kvefjordkake), kransekake, ostekake og sjokoladekake

2. Saft til drikke. Hadde også litt brus og vann.

Kaffe og te etterpå til kaker.

3. Vi hadde ikke alkohol.

Noen velger å servere vin eller øl til maten, avhenger sikkert av hva slags mat man velger og tradisjonene i familien. I min familie har vi ikke noe tradisjon for å servere alkohol i familieselskap.

4. Vi bedde nærmeste familie, besteforeldre, søsken, tanter og onkler. Og faddere selvsagt. Inviterte ingen venner eller noe (ingen nevnt, ingen glemt prinsippet).

Skrevet

I dåp nr 1 hadde vi svinestek og Dronning Maud-pudding, men det var så mye pes at vi gjorde det enkelt og bestillte smørbrød til nestemann...

Serverte brus av ymse slag og farris og vann. Kaffe til kakene.

Dåp er som regel på en søndag, og da er det ikke så mange som drikker alkohol. Synes forøvrig ikke det hører hjemme i dåp heller, det er jo et "barneselskap".

Vi bad tanter, onkler, besteforeldre, oldeforeldre av barna og nære venner av oss.

Skrevet

tusen takk alle sammen :))

syns heller ikke det passer med alkohol...

så det skal vi ikke ha..

mat aner jeg ikke hva jeg skal ha men det må bli noe enkelt..

Skrevet

Vi hadde gryterett med baguett, salat og dressing

Vi hadde brus, vann og kaffe

null alkohol

Vi inviterte faddere, besteforeldre, tanter og onkler og nærmeste venner og de som stod oss nær

Skrevet

samme som mayaya

+kaker og kaffe til slutt

Skrevet

Vi hadde oksestek med tilbehør.

Kun minerakvann som drikke...

Dessert etter maten(Is med varme bær) og kaffe & kaker senere.

Inviterte disse: (Sett fra sønnen min) Onkler, tanter, oldeforeldre, besteforeldre, faddere og gudforeldre.

Skrevet

Da vi hadde barnedåp, så hadde vi koldtbord, litt dessert, kaffe og kaker. Som drikke til maten hadde vi hjemmebrygget, alkoholfritt øl og litt brus. Dåp er jo vanligvis på søndag formiddag, og maten i selskapet er på tidlig ettermiddag, og på tidlig søndag ettermiddag drikker vi ikke alkohol. Det passer heller ikke med alkohol i et selskap som har et lie barn i sentrum. I dåpen til vårt barn ba vi besteforeldrene, mammas søsken med barn og et vennepar med barn.

Skrevet

Vi hadde koldtbord og serverte mineralvann og vin og øl. Vi hadde kaker og kaffe etterpå hvor man kune få noe attåt hvis man ville det. Så jo at det ike var mange som drakk mye, folk vet å bherske seg, og synes at man hvert fall sal kunne ha muligheten hvis man ønsker det.

Vi inviterte besteforeldre, oldreforeldre, tantar og onkler (han har ingen søskenbarn) og bestevenninna min og bestekompisen hans (var faddere begge 2) Alle er jo invitert med følge. Vi var 18 stykker, og da manglet vi 4. Skulle vi ha invitert flere, måtte det blitt våre tanter og nkler, og da hadde vi bltt 10 til, og det syntes vi ble for mye.

Skrevet

Vi hade koldtbord først og sen kakebord

Brus, vann øl og vin til drikke til maten, sen brus, kaffe, likør og konjakk til kakene

(kan ikke skjønne hvorfor man ikke kan servere øl og vin i en dåp, tror da ikke det er noen som drikker seg full fordi de har mulighet til et glass øl til maten og en konjakk til desserten)

Vi bad familie og nærmeste venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...