Gå til innhold

Hvordan hinte frampå om gave på sykehuset...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg lå på sykehuset trengte jeg nye sko og det fikk jeg jo men ble en tanke skuffet da jeg ikke fikk noe... Hadde gave til han som han fikk så det ble rart...Vil ikke virke kravstor men ...

Hjelp!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øh, en skal vel ikke ha gaver til hverandre ved fødselen?

Hadde sambo forventet gave, så ville jeg tatt han for å være kravstor!

Jeg for min del forventer heller ingen gave, vi får da et flott barn!

Skrevet

Her i huset er det mannen sjøl som har spurt hva jeg ønsker meg. :)

Koselig, men aldeles ikke forventa.

Så da tenkte jeg at jeg skulle kjøpe noe til han som er "baaare hans" siden han har vært så utrolig flink og snill og tålmodig med meg. (har nok vært et lite monster)

Men det viktigste. synes jeg, er at storebror får en ting. Haan har jo ventet såååå lenge og vært SÅ flink til å hjelpe meg. Og dessuten er jeg veldig opptatt av at han ikke skal føle seg utelatt. Så her vanker det en liten ting på alle. :)

Skrevet

Hvorfor "krever" du gave??

Er det ikke gave nok å få et lite barn?

Synes du virker kravstor, jeg ... enten du vil eller ei.

Hadde dere snakket om gaver på forhånd? Dersom jeg ikke hadde vært på BiM og hørt om disse gavene her, så hadde det aldri falt meg inn å tenke på gaver i fbm fødsel engang. Det er jo meget mulig at det også gjelder for din kjære.

Skrevet

enig med dere andre her. gave? hvorfor det? var det siste jeg tenkte på der og da, hadde alt jeg trengte, mannen og barnet =) Ble veldig glad da han kom med blomster da, men så selv ikke det som noe "krav"

Skrevet

Forventer gave - kravstor eller ikke..!!!

Kommer det ikke gave blir jeg litt snurt men kommer nok ikke til å lage vansker fordet altså - men jeg syns at det skal være slik

min mening (og bare min) men noen kan få lov til å dele den med meg og noen kan få være uenige med meg - noen kan tilogmed få lov til å syns at jeg er kravstor

men glem ikke at det er jeg som har smerter og tunge bører.. jeg sier ikke diamanter og gull men en liten oppmerksomhet.. ja!!!

Skrevet

Jeg fikk en allianse ring med en diamant når jeg fikk datteren min, den er ikke hverken spesiellt stor eller dyr men er alikevel npoe av det kjäreste jeg har. Og datteren min elsker å se på ringen og forteller alle at mamma har en diamant som er bare for henne og som mamma ser på å tenker på henne hver dag! Synes dette er veldig hyggelig, og når lillebror kommer om noen uker skal det inn en ny diamant i ringen. Har funnet kjempe fint smykke til pappaen på namnmsmycket.com som han skal få slik at han kan bäre med sine närmeste hele tiden også.

Man gir hverandre jo gaver ved bryllup for å markere hva man har gjort og som et minne, jeg synes nesten det er en enda viktigere merkedag når man får barn!

Skrevet

Vi avtalte for lenge siden at jeg skulle få en ny diamant i gifteringen min for hvert barn. Synes det er en kjempefin måte å minnes fødselen på, dobbel mening!

Har så vidt begynt å fundere på hva jeg skal gi mannen min, synes det er koselig å gi ham en gave også.

Dere som er så veldig i mot å gi hverandre gave i forbindelse med fødsel, synes dere det er teit med morgengave i forbindelse med bryllup også?

Dere har jo gitt hverandre det største allerede, nemlig dere selv...

Samme argumentasjon.

Skrevet

kan du ikke bare snakke med han om det? det gjorde jeg, spurte han om han hadde hørt om sånt før (det hadde han ikke) og jeg synes ikke det er nødvendig med gave. Så vi ble enige om at ingen av oss kjøper gave. Jeg synes der er rart at noen jenter synes at de fortjener gave mere enn mannen fordi de føder... herregud, mannen gjør jo en enorm jobb under hele svangerskapet, ihvertfall mannen min, han jobber og står på, hjelper meg med alt mulig, stiller opp på alle måter, svangerskap er en stor påkjenning også for mannen.

Skrevet

Hei Elfmade! Jeg lurer på om det betyr ulykke å ha partall stener i en alliansering?Har du hørt noe om det?

Skrevet

Javisst.. og har han gjort "jobben sin" så fortjener også han en påskjønnelse... men hva er greia da.. skal ikke menn være gentlemen

skulle jeg begynne å åpne døra for sambo? og bære posene fra kjøpesenteret? trukke det!!!

Skrevet

Jeg skjønner ærlig talt ikke dette med at fødekvinner forventer gave etter fødselen, jeg. Men så ser jeg også på dette med mors- og farsdagsgaver som et tøysete påfunn fra en handelsstand som ser sitt snitt til å tjene mer penger, også.

Ikke forventer jeg gave, og ikke gir jeg gave ved fødselen. Vi har jo fått et barn sammen, hvilken gave kan måle seg med det?

Skrevet

Ja, det er ingen tvil om at det er delte meninger om dette;)

Takk for alle svar:))

Skrevet

Jeg er egentlig imot dette gavehysteriet(oj, nå brukte jeg ordet hysteri, gitt..) Men hvis du absolutt vil at mannen din skal gi deg en gave(lite spontant dette her eller hva?), så nevn for han hvilke flotte gaver damene her på BIM får av sine menn...

"Så heldig hun var som fikk en diamantring av mannen sin etter fødsel! Det blir spennende å se hva jeg får av deg...!"

Huff, nå blir jeg litt dårlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...