Gå til innhold

Prevensjon.... ( spiral/pille)


MÅNS m/lilleMarius

Anbefalte innlegg

Har dere begynt eller tenkt på hva dere skal bruke av prevensjon?

Når man fullammer er vel sjansen liten for å bli gravid..Men sånn etterhvert.

 

Spiral?Hmmm- hørte et sted at det ikke ble satt inn hos oss som har måttet ta KS?!

Minipille? Stress med å ta den til samme klokkeslett hver dag...

 

Hmmmm

 

Mannen min er litt utålmodig om dagen... Hihi!:)

Jeg er ikke så keen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv sagt at spiral skal jeg aldri i livet ha. Tenker det kommer av at jeg har sett de gammeldagse og at det ser forferdelig ut.. Snakket såvidt med legen min og han anbefalte kondomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D er kommet en ny minipille som ikke må taes på minuttet samtidig hver dag.Begynner på C tror jeg...Fikk den nå.

Sjansen er liten for at du blir gravid mens du fullammer,men du vet nu aldri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg skulle få satt inn hormonspiral når jeg var på 6-ukers kontrollen, men måtte ta den ut igjen da livmorveggen eller va det nå var, fremdeles var alfor myk etter fødselen, slik at den ikke satt riktig. Jeg har gått til gynekolog og han sa at hormonspiralen er kjempebra prevensjon, like sikkert som sterilisering. Men måtte begynne på cerazette istedenfor. Det er en østrogenfri mini pille for de som ammer. Det som er så bra er at selv om den er en minipille så trenger du ikke ta den til samme tidspunkt hverdag. Du har faktisk 12t "slingringsmonn" som på vanlig p-piller. Kommer nok til å gå på disse framover og ikke sette inn spiral da den koster 1200 kr (kan ha den i 5 år da) og vi skal mest sannsynlig ha en liten til før det slik at jeg må ta den ut allikevel. Smart å gjøre kanskje når man har bestemt seg for at en ikke skal ha flere unger. :)

 

Og nei, er ikke helt der enda selv ang sex..men har en mann som er ganske klar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt Cerazette, men kvier meg litt til å ta pillene. Hormonet fra pilla går jo over i morsmelka... Har noen av dere begynt på Cerazette, jenter? Erfaringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått den,men ikke bynt på den.Glemte å spørre om jeg skal starte nå eller vente til mens...

Er heller ikke så keen ennå,men samboern er klar som et egg;.)

Ska se om han får seg et ferienummer...Hi,Hi

Brukte en annen type minipiller sist gang som gikk over i morsmelk...Ikke no problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt greit å bruke spiral selv om du har tatt keisersnitt. har selv brukt hormonspiral, og var veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen igår og de setter ikke inn spiral med det første etter KS.

Cerazette var det den pillen het ja uten østrogen:)Ny liten sak:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur æ skal prøve dn pilla æ. ikke fått mens enda.når e d vanli ¨å få dn? poden er 3mnd på tirs.

gubben her har fått sæ 2nyp...gikk over all forventning- vi valgte å hoppe av i svingen...full ammer så d skulle nu funke foreløpig(sånn i tilfelle nån soldata skulle rømme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ skal å sette inn spiral i morra, det bli deili å slippe å tenke n meir på prev på 5 år=) Legen anbefalte mæ spiral det va så sikkert å greit å ikke nå problem. Gubben har fått sæ nån gang her, da har vi brukt gummi, men d like ikke æ nå sæli så nu har æ sagt i tre uke at han får vente t spiralen e der=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var på doktoren å fekk sett i sprial i dag. So no sleppe eg å tenke på prevensjon dei neste 5 åra og viss eg er heldig sleppe eg mensen også. Har forstått det slik at mange mista mensen når dei går på hormonsprial, kryssa fingrane for at eg er ein av dei :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...