ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Gruer meg sånn til i morgen da jeg må på sykehuset for å ta en glukosebelastningstest. Er kjempe redd for at jeg har fått svangerskapsdiabetes. Er det noen som har det som kan gi meg noen råd??? TAKKER FOR ALLE SVAR=)
StineMor_2007_ Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 hei=) jeg oxo måtte gjennom det der... jeg har selv fåt svangerskapsdiabetes.. helt forferdeli.. men jeg overlover jo hehe... men veldig kjedelig å stikke seg i fingeren anen hver dag hehe.. har du fåt greie på om du har det no=????
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. juli 2007 Hei. Takk for svar. Nei, har ikke fått vite noen ting enda. Trodde jeg skulle få vite svaret i dag jeg, men nei der kunne jeg ta feil. Men jeg får svar på torsdagen. Hva var fastende blodsukker på deg da??? Begynte det først med sukker i urinen og hvor mye hadde du???
likkjepetra Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Jeg har også tatt en glukosebelastning, men hadde ikke diabetes. Fastende hadde jeg et blodsukker på 4,6. Det positive med svangerskapsdiabetes må vel være at man får et sunt svangerskap uten de store utskeielsene. Lykke til!
StineMor_2007_ Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 hei i gjenn=) fastende var på 5,7 og etter jeg hadde drukket det forferdelige greiene så var den på 10,3 så der var det ikke noe tvil... hva var resultata på deg da??
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. juli 2007 Jeg hadde også fastende på 5,7, men er ikke det normalt da??? Skal ikke blodsukkeret være mellom 3,5 -6. Men det er kanskje litt høyt med tanke på at man er fastende allikevel. Uff, nå ble jeg jo helt svett her siden vi har likt fastende blodsukker og du har svangerskapsdiabetes...... Kan du forklare meg litt hva som skjedde med deg når du fikk konstantert diagnosen??
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. juli 2007 Jeg vet jo ingen ting enda. Får forhåpentlig vis vite noe i morgen. Da skal jeg til lege. Har sikkelig lyst til å ringe til sykehuset å spørre etter svarene, men det kan jeg vel bare glemme.
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 4. juli 2007 #8 Skrevet 4. juli 2007 4,5-5 er vel det normale. Søsteren min fikk svangerskapsdiabetes og det er ikke så ille det. Vi er kanskje vant til diabetes i familen, pappa har hatt det siden han var 30 år og alle tanter og onkler. Babyen til søsteren min er frisk og stor, og eneste søsteren min måtte tenke på er å ikke spise bananaer eller gotteri. Det er ikke det verste man kan få Skal selv gjennom denne testen når jeg blir uke 28 men gruer meg ikke. Blir bare glad hvis jeg ikke har det
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 4. juli 2007 Takk for svar=) Jeg håper bare at jeg ikke har det. Men hvorfor må du vente helt til uke 28 med å ta testen da??? Nei, veit at det ikke er det verste, men jeg har bare vært igjennom så VELDIG mye (uten å gå inn på det her) at jeg og hele familien trodde at forlengst at nå måtte vel ting snart ta slutt også kommer det her liksom. Men jeg skal prøve å ikke ta sorgene på forskudd =) Lykke til da når du skal ta testen!
StineMor_2007_ Skrevet 4. juli 2007 #10 Skrevet 4. juli 2007 jeg tok testen når jeg var 23 uker eller noe jeg... å fikk resultata med en gang.. skal se det går fint:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå