1kar&1møy&meg™ Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 hvor kan jeg henvende meg dersom jeg trenger hjelp med barnet mitt? hva sier jeg? Har slitt noe forferdelig med eldstemann etter han ble storebror for 9 mnd siden. Han gjør ting han vet er helt uakseptable, som for eksempel tisse på gulvet for han "gidder ikke" gå på do, eller stapper småstein i eksospotta på bilen. Vi har gang på gang fortalt ham at dette er ting vi ikke tålererer og det har fått konsekvenser hver gang. Men han viser ingen forståelse for dette. Virker heller ikke som om han får særlig dårlig samvittighet når han gjør noe galt. Heller ikke når det er noen som får vondt. Jeg blir veldig sint og frustrert hver gang og ikke minst lei meg og nå bare orker jeg ikke mer. Vi prøver så godt vi kan som foreldre og finne ut hva vi gjør galt, men vi trenger hjelp utenifra. Fungerer dårlig som familie slik det er nå. Men jeg vet virkelig ikke hva det offentlige kan gjøre for å hjelpe oss.... ?
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 Det er mest sannsynelig 'bare' sjalusi og da er det bare dere som kan gjøre noe med det. Det med at han ikke virker å få dårlig samvittighet tyder veldig på det. Dårlig oppmerksomhet er bedre en ingen. Dere må bare prøve å gi han masse positiv oppmerksomhet, få han involvert med babyen(f.eks. hente bleie når du skal skifte) Og så må han få masse masse alenetid med dere foreldre. Husk at det er ikke så lett å dele mamma og pappa med noen som helt plutslig kommer å krever masse oppmerksomhet. Spesielt ikke når man har hatt mamma og pappa alene de siste 4 årene
Honningmelon Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 Kan du prøve helsestasjonen? På helsestasjonen vår er det en pedagog som jobber med barn og adferd. Men, dette er nok ikke noe alle hs har.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 2. juli 2007 #5 Skrevet 2. juli 2007 Forsøk f.eks å si høyt hvis babyen sutrer litt at nå må babyen vente for nå skal jeg hjelpe storebror, finn på noe koselig sammen med ham en gang til dagen, trenger ikke være mer enn å lese ei bok... Går han fullt i bhg?
1kar&1møy&meg™ Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. juli 2007 ja har sett at han reagerer bedre når
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 2. juli 2007 #8 Skrevet 2. juli 2007 Oki, da vet jeg ikke. Du har jo så rett, kan jo ikke ignorere lillesøster heller. Men gjør som honningmelon sa, snakk med helsestasjonen. Lykke til videre
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 2. juli 2007 #9 Skrevet 2. juli 2007 Prøv de andre rådene mine, de funket virkelig på oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå