Mamman til prinsesse Malin Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Jeg skal til jordmor i morgen og er 1 uke på overtid og tenkte jeg skulle be om dette hvis det kan få fortgang i sakene.. Er det noen som vet åssen dette føles? Er det veldig ubehagelig?
Potetstappe Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Jeg ble strippet idag, 9 dager på overtid. Det gikk veldig fort syns jeg, det hele var over på 20 sek. Var ubehagelig, men jeg syns ikke det var vondt vondt...
Potetstappe Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 Men det kan hende det ikke var så vondt fordi jeg er veldig moden allerede. I det hun puttet fingrene inn så sa hun; Nå tar jeg på hodet til babyen din. Det er mulig det er vondere hvis manikke er moden...
Mamman til prinsesse Malin Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. juli 2007 Jeg har hatt en del maserier de 3 siste ukene og tror jeg er litt moden. Da skal jeg be om stripping i morra hvis det ikke har skjedd noe før.. Takk for svar og lykke til videre med babyen din=) Får håpe vi slipper å vente så mye lenger nå begge to.
sol og varme Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 med min første ble jeg strippet (fødte kommende natten) -har ikke særlig lyst å bli det igjen, føltes ubehagelig og det var vondt...men sant å si så gikk det fort over igjen da...
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #6 Skrevet 3. juli 2007 Jeg var 5 dager over termin igår, og var på sykehuset. Der ble jeg såkalt strippet, og synes ikke det var fryktelig vondt. Legen ba meg også si fra når det ble uutoholdelig. Varte bare noen sekunder. Stripping vil si at de stikker inn to fingre og tøyer litt på livmorhalsen. Som om de skrur fingrene litt rundt. Legen min sa også at hun tok på babyens hode, forsto ikke det som at det betyr at jeg er moden. Men uansett, nå sitter jeg her med svake rier, så kan tyde på at det funket! Spent:-)
Mamman til prinsesse Malin Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. juli 2007 Da har jeg vært hos jm og spurte henne om stripping men dessverre satt livmortappen min for langt opp så hun fikk ikke tak i den:( Får da bare håpe at det kan skje naturlig. Jeg tok også sparkeprøve og på den viste det seg at jeg har visst regelmessige rier med 10 min mellom men de er ikke sterke nok ennå til at de kan sette igang fødsel. Vi skal på kontroll igjen på lørdag kl. 09 og da skal de vurdere om jeg skal settes igang da eller ikke. Håper den setter igang av seg selv før lørdagen. JM var ganske sikker på at jeg kom til å bli satt igang da på lørdagen.. Rart å tenke på isåfall, at på lørdag skal jeg bli mamma=) Lykke til ***Seigdama***. Får håpe vi føder snart begge 2=)
Bigga, Matta og lille banan Skrevet 3. juli 2007 #8 Skrevet 3. juli 2007 Ble strippet en dag på overtid. Var noe ubehagelig, men ikke værre enn at man takler det de få sekundene det varer. Hadde da 2 cm åpning, og hun kjente hodet til babyen.... Dagen etter gikk slimproppen min, kjente noen murringer etter dette, som nå har forsvunnet. Men nå en uke senere så har det IKKE skjedd noe. Skal til jordmor igjen på torsdag så da er det vel en ny runde.... Lykke til
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #9 Skrevet 3. juli 2007 Jeg vil ikke anbefale deg om å be om å bli strippet uten at det er en medisinsk begrunnelse for det. Det hindrer kroppene å arbeide slik den skal og rekker ikke å sette i gang eget smertestillende hormon. Noe som kan føre til økt smerte og følelse av manglende kontroll fra mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå