Gå til innhold

Hva er egentlig vitsen med faddere???

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har jo ingen juridisk effekt... altså om foreldrene faller fra så er det jo ikke de som skal ta over... hvordan tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare gammel tradisjon....

Skrevet

de skal støtte foreldrene i den kristne delen av oppdragelsen. Altså være med å sørge for at barna blir kristne..

Så alle som konfirmerer seg borgelig som har vært døpt har egentlig faddere som har "misslykket" i jobben sin på en måte..

Men for de fleste betyr bare faddere "en som gir litt bedre gaver til meg"

Vi har ikke faddere eller noe slikt til våre barn da vi ikke så poenget i dette.. De i vår omkrets som ønsker å være der for barnet er der uansett hva vi kaller dem.

Skrevet

Jeg har ikke døpt gullgutten,han er velsignet i Frelsesarmen,da jeg mener at det som statskirken står for når det gjelder dåp,er helt feil.

I Frelsesarmeen har vi bønnefaddere,det vil si personer som vil spesielt huske på den lille i bønn og følge ham opp i den kristne tro.

Vi viser også utad,hvem vi kunne tenkt oss at tok over barnet,hvis vi begge skulle falle fra.Nå er det jo ikke sikkert at barnevernet godtar disse,men de vi har valgt,ser vi ikke at skulle være noe betenkeligheter.Vi tok også noen vi tror vil støtte oss og barnet hvis vi skulle komme i en vanskelig situasjon,av en eller annen art.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...