Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Samboeren min skyler nav noen penger på et underholdningsbidrag (eller hva det heter). Så når vi fikk igjen skatteoppgjøret så fikk han igjen ganske mange tusen. Vi fikk da en lapp om at noen av pengene kanskje ville bli trekt for og betale ned noe av det han skylder, men at da skulle vi få et brev om utregning osv. Det gikk lang tid, og vi hørte ikke noe mer om det. Vi begynte da og regne med de pengene (han holder på med lappen, og trenger den pga. jobben). Vi skulle da bruke dem til lappen.. Så på fredag så fikk jeg mine skattepenger utbetalt. Og så skulle vi sjekke samboerens konto i går, men der var det ikke kommet noen skattepenger.. Han ringte i dag.. Og de hadde tatt alle tusen og betalt ned! Uten at vi hadde fått beskjed.. Det er sendt et brev sier han typa, og at det skulle vært fremme fredagen eller lørdagen.. Syns for det første det er i litt seneste laget når skattepengene ble utbetalt da, og for det andre så har vi aldri fått dette brevet det er snakk om! Vi kan sende nytt sa han typa.. Ja, akkurat som om det hjelper! Vi hadde jo regnet med de pengene nå.. Vi er en familie vi også! De kan jo ikke bare gjøre sånt! Da syns jeg vi skulle fått beskjed en goood del tidigere! Å nå vil vi sende inn en klage.. Noen som har vært borti dette? Har ikke akkurat store trua på at vi skal få de tilbake, ikke litt av dem engang! Puh.. deilig og få det ut..!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Jeg skjønner godt at du er skuffa ettersom dere hadde begynt å regne med de pengene... men ettersom han skylder "staten" penger så er det jo naturlig at "staten" tar disse tilbake før dere betales... vet det er ulike regler på hvor mye som kan trekkes i lønn, men regner med at alt kan trekkes på skatt ettersom det ikke er "nødvendig" til livsopphold... beklager!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 Sorry, men sånn går det når man skylder staten penger og ikke betaler for seg. Moren min ble trukket for noen bøker jeg ikke hadde levert (hadde gått laaanng tid, sikkert 1 år) og jeg dengangen var en sløv 17-åring. Ble rimelig fart i sakene da ja. Tror hun fikk det når jeg hadde vært og levert bøkene og bedt om unnskyldning og fått utestengelse:-0 LYKKE TIL, staten er nådeløs når det kommer til pengeinkrevning.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 Ja, skjønner jo det.. Og det hadde jo vært greit om dem hadde gitt beskjed! Selv om de er staten så kan dem da gi beskjed før dem trekker.. Og ikke samme dag eller dagen etter de har trekt.. Det er utrolig dårlig=/ Feil av meg og skrive samme dagen/dagen etter også.. For vi har enda ikke fått noen utregning på det.. De er umenneskelige..=( Takk for svar..
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #5 Skrevet 2. juli 2007 Når han skylder penger, så burde dere faktisk ha regnet med at det ville bli trekt fra skattepengene. Må da være deilig å bli kvitt sånn gjeld??? Ja, mulig dere skulle fått et brev, men syns dere har dere selv å takke og burde sett dette komme...
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Svaret ditt var helt fint.. Helt til den siste linjen.. Den kunne du spart deg for, for du vet ikke hva som ligger bak dette her..
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #7 Skrevet 3. juli 2007 Nå har det seg slik at reglene for utbetaling av tilgode skatt er helt klare. Opplysningen om at dersom man har noe utestående til det offentlige mottar alle (dersom man leser gjennom) og så vil da de som ikke skylder noenting få pengene sine, mens de som skylder noe blir trukket. Faktisk er det (dessverre) også slik at skattepengene heller ikke tar hensyn til livsoppholdssatsene!
Storebror & Lillesøster Skrevet 3. juli 2007 #8 Skrevet 3. juli 2007 Min erfaring er at nav er noe dritt har vært noe tull der hele tiden for min del.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #9 Skrevet 3. juli 2007 Helt enig med deg! Alltid vært noe tull der for min del også.. Enten så kommer ikke pengene, eller så har dem rota bort papirene! De rota faktisk bort sykemeldingen min sånn at ikke pengene kom når dem skulle! Når det gjelder det jeg skrev om skatten, så skjønner jeg jo at de blir trekt, og selvfølgelig er det deilig og bli kvitt sånn gjeld.. Men det jeg reagerer på er at dem ikke sender ut brevet før! De kunne jo sendt det ut en uke eller noe før pengene skulle komme, slik at vi visste.. Hvertfall når de først har skrivd at ingenting er sikkert.. Men at vi skulle få beskjed.. Greit, de er det offentlige, men de kan ikke herje som dem vil fordet.. Det går an og gi beskjed.. Fikk ingenting i posten iom det i går heller... Det var det jeg blei mest skuffa over..
krabbetrollet Skrevet 3. juli 2007 #10 Skrevet 3. juli 2007 I klagen bør dere skrive at pga at dere ikke fikk vite hvor mye som skulle trekkes, hadde dere allerede disponert pengene deres etter hva dere hadde fått beskjed om at dere fikk utbetalt.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #11 Skrevet 3. juli 2007 Ja, det skal vi få med! Takk for innspill=) Ikke bare bare og skrive en klage..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå