Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Endelig er vi blitt trebarnsforeldre!! ) Fredag 22.juni, en uke på overtid, gikk endelig vannet! Da vi har en time å kjøre, og at det begge gangene før har gått fort etter at riene virkelig satte inn, ble jeg enig med jm på føden om at vi bare skulle komme inn. Vi var kjempeoptimistisk, og litt spente, for vannet har ikke gått før riene satte igang,før. Vel inne på føden skjedde det ingenting, men vi ble innlagt, og jeg fikk klystér. Fredagen gikk og lørdagen kom... Jeg sa til gubben da vi våkna; "er du klar for å bli pappa i dag? " Ja, for jeg trodde virkelig at de ville sette meg igang siden vannet gikk dagen før. Men tiden gikk, og jeg holdt på å bli smårar av å gå å vente på at gynekologen skulle komme for å fortelle meg hva som skulle gjøres. Endlig kom han, men han hadde ikke nyheter som jeg syntes var bra... Jeg skulle ikke igangsettes, iallefall ikke enda. Vi fikk heller beskjed om å dra ut å finne på noe, i påvente av at riene skulle komme igang av seg selv. Vi kjørte tur på humpete veier, var og spiste og handla.Så dro vi på sykehuset og sov litt. Dagen gikk, og først i 19.30-tia begynte det å skje ting. Da jeg hadde hatt rier i 3-4 timer ble jeg undersøkt og strippa (AAAAAAUUUUUUUUUUU!!!!!!). Da hadde jeg FREMDELES bare 3-4 cm åpning, noe jeg hadde hatt i over ei uke... Riene fortsatte, og i 2-tia på natta syntes jeg de ble litt sterkere. Jeg fikk ta meg en dusj, og det var UTROLIG godt! Det lindra mer enn jeg hadde trodd, så jeg satt der i nesten 1 time... Etter dette syntes jeg ikke riene var så sterke, og jeg sov mellom riene, men det ble en urolig natt, med rier med 5-10 min mellomrom... Morran etter var jeg motløs, fordi jeg ikke syntes riene virka effektive i det hele tatt... Utpå formiddagen fikk jeg drypp for å få litt fortgang i sakerne... Ble kjørt inn på fødestua i 11-11.30-tia. Her ble riene kjempe intense, men lystgassen ble en god følgesvenn der inne... Etter en stund meldte pressetrangen seg, og endelig fikk jeg lov å presse! Klokken 12.42 ble sønnen vår født!!! Akkurat passelig lang og tung! Han er bare verdens nydeligste!!! Han er kjempelik sin pappa! )) Så nå koser vi oss hjemme, og gleder oss over det lille vidunderet vi har fått. )) Lykke til til alle dere andre her inne, både dere som skal føde, og dere som har født. ) Og takk for følget i denne flotte tiden. )
Prinsesse 22.07.07 Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 Gratulerer så mye med den lille. Kos dere masse.
Marimarei Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Gratulerer så mye med en liten gutt. Kos dere masse. klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå