Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det ligger noe eksempler på det på nettet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lå tidligere, men finner det ikke igjen.

Du kan fint skrive selv. Gjør det enkelt, her er noen stikkord over ting du bør ha med:

- Dato

- Hvem dere er (med fødselsdato)

- Hvem dere ønsker skal overta omsorgen (med fødselsdato)

- 2 vitner (helst nøytrale, ikke nærmeste familie)

Print gjerne ut 2 kopier og signer begge så beholder dere en og gir bort den andre til den det gjelder eller andre dere stoler på.

Skrevet

Det går gjennom advokat så vitner og slikt er fikset.

Er vel heller at jeg har oppstartsvansker. Derfor hadde det vært kjekt å sett en:) Fant en link, men den funket ikke. Typsik!

Skrevet

Alt du egentlig trenger er å skrive en eller to setninger:

"Vi (navn og navn) ønsker at (navn) skal overta omsorgen for våre barn (navn og navn++) og eventuelle fremtidige barn født etter d.d.

Håper vårt ønske vil bli lagt vekt på når det skal bestemmes hvem som skal overta omsorgen for barna."

Eller noe i den duren, bare hold det enkelt.

Skrevet

Viljeserklæring om barn

Det er min uttrykkelige vilje at ...................., født...................., skal få foreldreansvaret for mitt barn.........................., født.........................., i det tilfellet jeg dør eller kommer i en slik situasjon at jeg ikke lenger er i stand til å ta meg av barnet selv.

Begrunnelsen for dette er ............................................... .............................................................................................. ...............................har alltid vist omsorg for barnet på alle måter. Han/hun har vært som en far/mor for ...................................., og han/hun er svært glad i ham/henne. Min sønn/datter føler seg trygg hos han/henne, og jeg vet at han/hun vil få det godt der.

Jeg mener det vil være svært uheldig om .................................... får foreldreansvaret, fordi ..................................................................................

Dersom foreldreansvaret skulle bli gitt til en annen, vil jeg at ............................. skal oppnevnes som setteverge for min sønn/datter. Begrunnelsen for dette er at jeg mener .................................. er den som best kan ivareta min sønns/datters økonomiske interesser.

.......................................................... (sted/dato)

................................................................. (underskrift)

Vi bevitner herved at denne erklæringen er underskrevet av ................................. personlig/vedkjent seg sin underskrift i vårt nærvær.

Vi underskriver denne erklæringen som vitner etter hans/hennes ønske, og bekrefter at han/hun har underskrevet erklæringen av fri vilje og var ved sans og samling ved opprettelsen.

.....................................................(sted/dato)

................................(navn)

.................................(adresse)

...................................(yrke)

................................(navn)

.................................(adresse)

...................................(yrke)

Skrevet

Tuuuusen takk:)

Nå ble jeg glad:):)

Er alene, men har ikke foreldreansvar alene. Så må gi en forklaring så kan ikke holde det alt for enkelt heller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...