bærtæ Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Noen som vet om det ligger noe eksempler på det på nettet?
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Det lå tidligere, men finner det ikke igjen. Du kan fint skrive selv. Gjør det enkelt, her er noen stikkord over ting du bør ha med: - Dato - Hvem dere er (med fødselsdato) - Hvem dere ønsker skal overta omsorgen (med fødselsdato) - 2 vitner (helst nøytrale, ikke nærmeste familie) Print gjerne ut 2 kopier og signer begge så beholder dere en og gir bort den andre til den det gjelder eller andre dere stoler på.
bærtæ Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2007 Det går gjennom advokat så vitner og slikt er fikset. Er vel heller at jeg har oppstartsvansker. Derfor hadde det vært kjekt å sett en:) Fant en link, men den funket ikke. Typsik!
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #5 Skrevet 2. juli 2007 Alt du egentlig trenger er å skrive en eller to setninger: "Vi (navn og navn) ønsker at (navn) skal overta omsorgen for våre barn (navn og navn++) og eventuelle fremtidige barn født etter d.d. Håper vårt ønske vil bli lagt vekt på når det skal bestemmes hvem som skal overta omsorgen for barna." Eller noe i den duren, bare hold det enkelt.
xxx Morticia xxx Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Viljeserklæring om barn Det er min uttrykkelige vilje at ...................., født...................., skal få foreldreansvaret for mitt barn.........................., født.........................., i det tilfellet jeg dør eller kommer i en slik situasjon at jeg ikke lenger er i stand til å ta meg av barnet selv. Begrunnelsen for dette er ............................................... .............................................................................................. ...............................har alltid vist omsorg for barnet på alle måter. Han/hun har vært som en far/mor for ...................................., og han/hun er svært glad i ham/henne. Min sønn/datter føler seg trygg hos han/henne, og jeg vet at han/hun vil få det godt der. Jeg mener det vil være svært uheldig om .................................... får foreldreansvaret, fordi .................................................................................. Dersom foreldreansvaret skulle bli gitt til en annen, vil jeg at ............................. skal oppnevnes som setteverge for min sønn/datter. Begrunnelsen for dette er at jeg mener .................................. er den som best kan ivareta min sønns/datters økonomiske interesser. .......................................................... (sted/dato) ................................................................. (underskrift) Vi bevitner herved at denne erklæringen er underskrevet av ................................. personlig/vedkjent seg sin underskrift i vårt nærvær. Vi underskriver denne erklæringen som vitner etter hans/hennes ønske, og bekrefter at han/hun har underskrevet erklæringen av fri vilje og var ved sans og samling ved opprettelsen. .....................................................(sted/dato) ................................(navn) .................................(adresse) ...................................(yrke) ................................(navn) .................................(adresse) ...................................(yrke)
bærtæ Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. juli 2007 Tuuuusen takk:) Nå ble jeg glad:) Er alene, men har ikke foreldreansvar alene. Så må gi en forklaring så kan ikke holde det alt for enkelt heller!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå