Gå til innhold

Babyen vil ikke pludre eller kose.. :-/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde babyer ville kose seg sammen foreldrene sine, men min på 3mnd vil (foruten flaskematingingen) bare være på fanget hvis han er kjempetrøtt og sovner... Eller hvis vi er på kafe og han kan se på "Livet".

Han begynte å pludre da han var 6 uker og kunne da ligge lenge på et teppe på bordet eller på stellebordet og prate med oss. Vi har sunget, danset, tøyset og snakka masse siden da. De siste par ukene har det imidlertid utviklet seg i retning av at han bare vil underholdes med leker hele tiden! Føler at jeg mister kontakten med han siden han bare vil leke, nesten aldri prate lenger, og altså ikke noe kos utenom når han bæres.

Han har alltid sovet lite og begynte (derfor?) tidlig å leke og tar nå rangler selv når de holdes foran han, og han er veldig treffsikker på babygym. Men ville heller hatt han pludrene på fanget. :-/

Noen som har erfaring eller tips / råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste var akkurat slik! Ville helst ligge for seg selv og sov lite og elsket babygymmen, rangler og leker, ville ikke sitte på fanget i det hele tatt og ble sint dersom vi fikk besøk elelr var på besøk og andre ville kose med ham eller ha ham på fanget, hylte helt de la ham ned igjen, da var han fornøyd. Ble litt fortvilet vi også ja, var jo ikke slik vi trodde babyer skulle være. Om det er noe trøst så kom kosingen etterhvert på ham, men faktisk ikke før han ble 1,5-2 år (unntaket var å lese bøker, da satt han lenge på fanget). Da begynte han å sove mer også. Men han er i hvertfall en helt normal 4 åring i dag, sosial, empatisk, vil gjerne ha en klem eller suss, elsker å være med andre barn og voksne osv.

Skrevet

Godt å høre at han ikke må bli en særing. Han vil jo gjerne at jeg skal leke med han forøvrig, vil ikke ligge alene for lenge men det bør helst være en bamse eller rangle med i bildet. Jeg håper fremdeles det er en fase, vil ikke vente til han er to år..

Sønnen satt forresten litt på fanget til faren sin etter mating i sta, og så på Seinfeld! Den skal tidlig krøkes som god TV titter skal bli. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...