Gjest Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Var på 3 mnd kontroll og hs mente at tulla har atopisk eksem, noe jeg og har vært redd for. Skal bestille time hos lege og har kjøpt diverse kremer og oljer, Men trenge råd, tips og ikke minst trøst (hele overkroppen hennes er dekket). Send meg gjerne PM eller svar her. Setter utrolig stor pris på alle råd og tips.
Rose69 Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 Hei Krøllis! Vi fikk også beskjed av helsest. at junior hadde eksem.Vi fikk resept på kortison.Dro og kjøpte, men de ligger fortsatt uåpnet i skuffen. Vi fikk nemlig tips om å kjøpe A-derma Exomega krem, denne kremen brukte vi 2-3 g daglig fra han var 3 mnd - og et par mnd.Da var han helt fin! Han var i starten rød og tørr.Nå er han myk og go'... :-) Har du vært hos hudlege? Spør om henvisning fra HS. Noen sier at Udos Choise skal være bra.Omega 3 oljer.Bygger opp huden innenfra.Kortison hjelper kun i perioder, og bygger ikke opp-lindrer kun. Du kan jo også gå inn på EKSEM og ALLERGI Forumet her.
bee* Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 er desverre ikke så mye jeg vet annet en at du ikke skal kle ho i ull innerst mot kroppen..
Rose69 Skrevet 2. juli 2007 #5 Skrevet 2. juli 2007 Når tulla di er stor nok, kan hun kanskje testes for mat-allergi? Har du nevnt dette for HS? Lykke til!
Rose69 Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Vi sluttet forresten også med ull rett på huden, kun ren bomull-og han ble bedre.Velg bort blått, det skal visstnok inneholde andre kjemikaler enn de andre fargene når de kommer rett fra fabrikken.Hvitt er best. Og mykemiddel er FY-FY.Og bruk kun milde vaskemidler.Men dette visste du sikkert. Hmmm...var d noe mer j kom på da...tenke-tenke.. ;-)
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #7 Skrevet 2. juli 2007 Mellomste har også aptopisk eksem, han fikk det da han var ca 2-3 mnd. Nå blir han 3 år i september og har nesten ikke noe eksem igjen og han hadde det ille på det verste som baby, blødene og væskende sår et sted og mange røde flekker over hele kroppen. Nå er det ikke alle tips som passer for dere nå da, men dette er de jeg har: *Prøv deg frem med kremer, de som funker på noen funker ikke på andre. Her er Avene for atopisk hud veldig god. Når du smører, så smør rikelig og gjerne flere ganger på samme sted under samme smøring slik at huden blir helt mettet på krem. *Blir det sår eller væsker, så bruk kortisonsalve, f.eks Mildison til det verste er over før du smører med krem *Tenk over hva barnet spsier, eller du om du ammer. Tomat (også tomatpurre og ketchup), kiwi, appelsiner, annanas ol kan gjøre eksemen verre *Når du bader barnet så ha i rieklig med olje i vannet, har du nok olje i kan du bade ganske ofte. For noen kan havre i vannet være gunstig. *Ull kan gjøre eksemen verre for mange *Pass på hvilke vaskemidler du bruker, Neutral er gode for atopiske barn *Unngå at barnet blir svett, kle av det om du kan. Unngå polyester og bruk gjerne luftige bomullsplagg året rundt når du kan. *Utnytt sommeren og solen (går jo ikke med en 3 mnd baby da, men fra neste sommer av), la barnet være masse i solen, bare smør godt med solkrem og bruk luftige klær, sommer og sol hjelper utrolig på eksem! Har dere råd så kan en sydentur på vinterstid være deilig om eksemen er ille. Gutten vår har så godt som ikke noe eksem om sommeren, men får litt flekker igjen på vinterstid.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #8 Skrevet 2. juli 2007 Hei.. Gutten vår hadde også atopisk eksem ved 3 mnd kontroll... Fant ut at han er allergisk mot natusan sine produkter. Bruker nå kun produkter fra apoteket.. Hs sa også at hun ikke var noe begeistret for produktene deres. Det var visst mange barn som reagerte på de... Smørte også med A-derma fra apoteket som jeg ser det er andre som anbefaler her.. Den er veldig bra.. Nå er han 4 mnd og så og si bra igjen..
Zupermam Skrevet 2. juli 2007 #9 Skrevet 2. juli 2007 hei hei Min sønn har arvet mitt atopiske eksem. Vi fikk time til allergilege da han var 4 måneder, og han testet positivt på allergi på melk og egg. Siden han da ammet meg, måtte jeg kutte ut melk og egg i kosten fordi jeg formidlet dette til han via morsmelka. Jeg har selv eksem, og har hatt det hele livet, og er det en ting som er sikkert, er det at kosten har veldig mye å si. Salvet og kremet lindrer, men kurerer ikke, dessverre. Prøv å unngå melk, egg, smør, oster etc i 1 uke, og ta en intensiv kur med Mildison kortisonkrem på utslettet hennes. Smør tynt morgen og kveld på overkroppen hennes, og smør henne med et lag fuktighetkrem etterpå. Du bør se bedring på en dag eller 2:) Unngå som sagt alle ku-produkter, det høres verre ut enn det er. Bruk Melange til steking, baking og på brødskiva. Spis skinke og syltetøy istedet for ost på skiva, og tenk over hva som er i middagsmaten din. Hos oss er jr helt fin på kroppen! Han testet seg da han var 4 måneder, og er nå 10. KOntakt en spesialist, hudlege, eller barnelege. HS har ofte ikke peiling i det hele tatt, ( vår anbeler bare Småfolk´s barnemat til oss, til tross for at jeg må gjenta til henne at den inneholder smør, og dermed altså melk da...) fastlegen din kan også være kjapp med å skrive ut salver istedet for å finne årsaken. Lykke til! Se også forumet her inne som heter eksem og allergi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå